Odchod Red Bullu z F1 začíná být reálnou možností

Situace Red Bullu začíná být opravdu kritická. Uvidíme rudé býky příští rok ve formuli 1?
Odchod Red Bullu z F1 začíná být reálnou možností

Red Bull dal nebo formálně dá sbohem spolupráci s Renaultem. Máme zde ale konec září a Red Bull je stále bez motoru. Navíc se mu kvůli souhře náhod už tak komplikovaná situace dál hroutí.

Mercedes Red Bullu dodávat motory nechce, obává se, že by ho nakonec porážel jeho vlastními pohonnými jednotkami. V případě Ferrari bude situace nakonec podobná. Maranello by rádo dodávalo Red Bullu spíše rok staré pohonné jednotky a to zase nechce Red Bull. 

Red Bull: Chceme stejný motor, jaký má Vettel, jinak končíme

Red Bull: Chceme stejný motor, jaký má Vettel, jinak končíme

V zákulisí se rýsoval plán, že Red Bull v roce 2018 převezme automobilka Volkswagen, ale ta má nyní svých starostí více než dost. I kdyby bylo nové vedení vstupu do F1 nakloněno, nesmíme zapomenout, že akcie VW padají a navíc automobilce hrozí pokuta až 18 miliard dolarů. A to jsme zřejmě pouze na začátku krize německého koncernu.

Lauda: Didi ztratil zájem

Je tedy dost možné, že světlo na konci tunelu pro Red Bull zhasne. Niki Lauda se domnívá, že spolumajitel Red Bullu o F1 ztrácí zájem. Usuzuje tak podle toho, že se Mateschitz o současné dění nezajímá tolik, jak by se zajímal ještě do nedávna.

„Nechává to na Helmutovi a Hornerovi,“ řekl Lauda pro Motorsport.com. „Není vůdce, jako býval v minulosti. V minulosti dělal vše sám.“ Na otázku, zda by mohl Red Bull z F1 odejít, Lauda odpověděl: „Je pro mě těžké to komentovat takhle z dály, ale podle způsobu, jakým teď Didi jedná, by to mohl zvážit.“  

Horner: Sedíme tu a nemáme motor

Christian Horner pak v rozhovoru pro Sky Sports připouští, že situace je kritická. „Současná situace je velmi kritická, protože tady sedíme a nemáme motor.“

Do začátku příští sezóny sice ještě zbývá spousta času, ale odběr pohonných jednotek, to není jen papírování. Vůz se musí danému agregátu přizpůsobit, což nějakou dobu trvá. Red Bullu a také Toro Rosso se už krátí čas a o další zkrácení se možná postará i FIA. Aktuální návrh kalendáře totiž předpokládá, že se v Austrálii začne o dva týdny dříve, což bude znamenat i dřívější termín prvního ze dvou předsezónních testů.

Novinář Joe Saward pak připomíná, že Red Bull má smlouvu s FOM, která ho zavazuje k účasti v F1 do roku 2020. Pokud by odešel a smlouvu nedodržel, hrozila by mu údajně pokuta v závratné výši 500 milionů dolarů.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Arrivabene: Japonsko je důkazem, že se zlepšujeme

18:00 | Podle Mercedesu bylo Hamiltonovo kontroverzní výjezdové kolo rychlejší než to předchozí.
17:56 | Velká nehoda ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa, která připomenula události ne až tak dávné. Dva jezdci jsou v nemocnici, ale mimo ohrožení života. odkaz
14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).
13:56 | Alfa Romeo dostala za nebezpečné vypuštění Giovinazziho do jízdy Strollovi pokutu 5000 euro.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace Hamilton (1:15.419)
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00