Odchod Red Bullu z F1 začíná být reálnou možností

Situace Red Bullu začíná být opravdu kritická. Uvidíme rudé býky příští rok ve formuli 1?
Odchod Red Bullu z F1 začíná být reálnou možností

Red Bull dal nebo formálně dá sbohem spolupráci s Renaultem. Máme zde ale konec září a Red Bull je stále bez motoru. Navíc se mu kvůli souhře náhod už tak komplikovaná situace dál hroutí.

Mercedes Red Bullu dodávat motory nechce, obává se, že by ho nakonec porážel jeho vlastními pohonnými jednotkami. V případě Ferrari bude situace nakonec podobná. Maranello by rádo dodávalo Red Bullu spíše rok staré pohonné jednotky a to zase nechce Red Bull. 

Red Bull: Chceme stejný motor, jaký má Vettel, jinak končíme

Red Bull: Chceme stejný motor, jaký má Vettel, jinak končíme

V zákulisí se rýsoval plán, že Red Bull v roce 2018 převezme automobilka Volkswagen, ale ta má nyní svých starostí více než dost. I kdyby bylo nové vedení vstupu do F1 nakloněno, nesmíme zapomenout, že akcie VW padají a navíc automobilce hrozí pokuta až 18 miliard dolarů. A to jsme zřejmě pouze na začátku krize německého koncernu.

Lauda: Didi ztratil zájem

Je tedy dost možné, že světlo na konci tunelu pro Red Bull zhasne. Niki Lauda se domnívá, že spolumajitel Red Bullu o F1 ztrácí zájem. Usuzuje tak podle toho, že se Mateschitz o současné dění nezajímá tolik, jak by se zajímal ještě do nedávna.

„Nechává to na Helmutovi a Hornerovi,“ řekl Lauda pro Motorsport.com. „Není vůdce, jako býval v minulosti. V minulosti dělal vše sám.“ Na otázku, zda by mohl Red Bull z F1 odejít, Lauda odpověděl: „Je pro mě těžké to komentovat takhle z dály, ale podle způsobu, jakým teď Didi jedná, by to mohl zvážit.“  

Horner: Sedíme tu a nemáme motor

Christian Horner pak v rozhovoru pro Sky Sports připouští, že situace je kritická. „Současná situace je velmi kritická, protože tady sedíme a nemáme motor.“

Do začátku příští sezóny sice ještě zbývá spousta času, ale odběr pohonných jednotek, to není jen papírování. Vůz se musí danému agregátu přizpůsobit, což nějakou dobu trvá. Red Bullu a také Toro Rosso se už krátí čas a o další zkrácení se možná postará i FIA. Aktuální návrh kalendáře totiž předpokládá, že se v Austrálii začne o dva týdny dříve, což bude znamenat i dřívější termín prvního ze dvou předsezónních testů.

Novinář Joe Saward pak připomíná, že Red Bull má smlouvu s FOM, která ho zavazuje k účasti v F1 do roku 2020. Pokud by odešel a smlouvu nedodržel, hrozila by mu údajně pokuta v závratné výši 500 milionů dolarů.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Arrivabene: Japonsko je důkazem, že se zlepšujeme

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen