Odchod Hondy je špatnou zprávou pro motorsport, říká zakladatel formule E

K ohlášenému odchodu Hondy z formule 1 po sezoně 2021 se vyjádřil i zakladatel elektrické formule E Alejandro Agag. Podle padesátiletého Španěla se jedná o špatnou zprávu pro celý svět motorsportu.
Foto: ABB Formula E
Odchod Hondy je špatnou zprávou pro motorsport, říká zakladatel formule E | Foto: ABB Formula E

Honda působila ve formuli 1 jako tovární tým do roku 2008 a poté se vrátila jako dodavatel pohonných jednotek pro sezonu 2015. Po nešťastném partnerství s McLarenem odstartovala úspěšnou éru ve spolupráci s vozy Red Bull a AlphaTauri a v „královně motorsportu“ se vrátila na stupně vítězů.

Nová úspěšná kapitola Hondy ve formuli 1 ale nebude mít dlouhého trvání. Japonská automobilka se chce přeorientovat na bezemisní mobilitu a vývoj palivových článků a baterií. Hybridní pohonné jednotky pro využití v motorsportu do nové strategie Hondy nezapadají, a proto bude program pro F1 ukončen.

Verstappen pro Hondu získal první stupně vítězů od roku 2008!

Verstappen pro Hondu získal první stupně vítězů od roku 2008!

„Vidím to jako špatnou zprávu pro motorsport obecně. Není to dobrá zpráva pro formuli E a je to špatná zpráva pro formuli 1,“ uvedl „duchovní otec“ formule E Alejandro Agag pro agenturu Reuters.

„I my ve formuli E chceme, aby byla formule 1 úspěšná. Vzájemně si nekonkurujeme. Jsme na stejné lodi a bojujeme proti tenisu, fotbalu a dalším sportům.“

„Pokud nějaká automobilka opustí motorsport, tak to neznamená, že si druhými dveřmi najde cestu k nám. Může se z motorsportu stáhnout úplně, což není dobrá zpráva,“ myslí si Agag, v jehož elektrickém seriálu v současnosti působí řada továrních stájí včetně Mercedesu, Audi, BMW nebo Nissanu.

Ve vývoji pokračujeme, ujišťuje Honda

Ve vývoji pokračujeme, ujišťuje Honda

Agagovo elektrické impérium se brzy rozroste o šampionát elektrických offroadů Extreme E a španělský podnikatel a vizionář plánuje také nový seriál pro elektrické rychlé čluny, tak zvané „powerboaty“. Je však pravdou, že i přes své elektrické plány se proti formuli 1 nikdy nevymezoval a vždy zastával názor, že „královna motorsportu“ bude mít ve světě závodění vždy své místo.

„Vždy tady bude prostor pro motorsport se spalovacími motory, jen už nebude tolik napojený na průmysl. Myslím si, že pozornost automobilového průmyslu se zaměření především na elektrické závody,“ předpovídá Agag.

Další článek: Renault je připraven dodávat Red Bullu motory. Abiteboul nečeká, že se to stane

15:57 | Valtteri Bottas letos počtvrté porazil v kvalifikaci formule 1 Lewise Hamiltona a pro Velkou cenu Emilia Romagna získal svou 15. pole position v kariéře.
13:48 | Toto Wolff hledá nástupce. Chce se stáhnout, jezdit na závody méně a mít jinou roli. Zatím není jasné, zda to bude už příští rok nebo později.
13:05 | 50 je moc... ředitelství závodu tak opět upravilo traťové limity v 9., 13. a 15. zatáčce.
12:35 | V tréninku bylo smazáno 50 časů! 22 v 9. zatáčce, 38 v 15.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink Hamilton (1:14.726)
Kvalifikace Bottas (1:13.609)
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10