Odchod Hondy je špatnou zprávou pro motorsport, říká zakladatel formule E

K ohlášenému odchodu Hondy z formule 1 po sezoně 2021 se vyjádřil i zakladatel elektrické formule E Alejandro Agag. Podle padesátiletého Španěla se jedná o špatnou zprávu pro celý svět motorsportu.
Foto: ABB Formula E
Odchod Hondy je špatnou zprávou pro motorsport, říká zakladatel formule E | Foto: ABB Formula E

Honda působila ve formuli 1 jako tovární tým do roku 2008 a poté se vrátila jako dodavatel pohonných jednotek pro sezonu 2015. Po nešťastném partnerství s McLarenem odstartovala úspěšnou éru ve spolupráci s vozy Red Bull a AlphaTauri a v „královně motorsportu“ se vrátila na stupně vítězů.

Nová úspěšná kapitola Hondy ve formuli 1 ale nebude mít dlouhého trvání. Japonská automobilka se chce přeorientovat na bezemisní mobilitu a vývoj palivových článků a baterií. Hybridní pohonné jednotky pro využití v motorsportu do nové strategie Hondy nezapadají, a proto bude program pro F1 ukončen.

Verstappen pro Hondu získal první stupně vítězů od roku 2008!

Verstappen pro Hondu získal první stupně vítězů od roku 2008!

„Vidím to jako špatnou zprávu pro motorsport obecně. Není to dobrá zpráva pro formuli E a je to špatná zpráva pro formuli 1,“ uvedl „duchovní otec“ formule E Alejandro Agag pro agenturu Reuters.

„I my ve formuli E chceme, aby byla formule 1 úspěšná. Vzájemně si nekonkurujeme. Jsme na stejné lodi a bojujeme proti tenisu, fotbalu a dalším sportům.“

„Pokud nějaká automobilka opustí motorsport, tak to neznamená, že si druhými dveřmi najde cestu k nám. Může se z motorsportu stáhnout úplně, což není dobrá zpráva,“ myslí si Agag, v jehož elektrickém seriálu v současnosti působí řada továrních stájí včetně Mercedesu, Audi, BMW nebo Nissanu.

Ve vývoji pokračujeme, ujišťuje Honda

Ve vývoji pokračujeme, ujišťuje Honda

Agagovo elektrické impérium se brzy rozroste o šampionát elektrických offroadů Extreme E a španělský podnikatel a vizionář plánuje také nový seriál pro elektrické rychlé čluny, tak zvané „powerboaty“. Je však pravdou, že i přes své elektrické plány se proti formuli 1 nikdy nevymezoval a vždy zastával názor, že „královna motorsportu“ bude mít ve světě závodění vždy své místo.

„Vždy tady bude prostor pro motorsport se spalovacími motory, jen už nebude tolik napojený na průmysl. Myslím si, že pozornost automobilového průmyslu se zaměření především na elektrické závody,“ předpovídá Agag.

Další článek: Renault je připraven dodávat Red Bullu motory. Abiteboul nečeká, že se to stane

15. ledna | Romain Grosjean by mohl letos závodit v IndyCar. Je spojován s týmem Dale Coyne Racing
15. ledna | Zatímco Leclerc je v karanténě, Sainz je v Maranellu. Poprvé usedne do simulátoru Ferrari.
15. ledna | Junioři Red Bullu Jüri Vips a Liam Lawson budou ve formuli 2 jezdit za tým Hitech. Ve formuli 3 pak budou za stejný tým jezdit další junioři Red Bullu Jak Crawford Ajumu Isawa.
14. ledna | Kevin Magnussen se stal otcem, narodila se mu dcera Laura.