Alpine má plán 100 závodů, během kterých se chce vrátit na vrchol. Tento plán podle Rossiho neohrozí ani odchod Fernanda Alonsa a Oscara Piastriho.
Alpine musí hledat nového týmového kolegu Estebana Ocona. Fernando Alonso odchází do Astonu Martin a ztroskotal i „plán B“, protože Oscar Piastri odešel do McLarenu.
U Alpine si uvědomují, že se zpět na vrchol nevrátí přes noc, ale nějaký čas to potrvá. Existuje proto plán 100 závodů. Podle ředitele Laurenta Rossiho není tento plán odchodem Alonsa a Piastriho „vykolejený“.
„Zatím není vykolejený, protože Fernando zůstává do konce roku,“ řekl Rossi, kterého cituje Autosport.
„Tvrdím, že bychom měli být schopni tento výmol na trati jednoduše překonat, protože nejdůležitější je v této fázi auto.“
„Představte si, že do auta, které je na 18. nebo 19. místě, posadíte Maxe Verstappena. Pochybuji, že získá více než tři pozice. A naopak, když vezmete jezdce z tohoto auta a posadíte ho do Red Bullu, jsem si jistý, že může získat pódium a vítězství. Auto je v tuto chvíli stále největším faktorem výkonnosti. V tomto ohledu se nám daří plnit naše cíle.“
Alpine je v současné době na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů a ve Velké ceně Singapuru představí novou podlahu, která by podle sportovního ředitele Alana Permana měla přinést „obrovský“ výkonnostní krok vpřed.
„Děláme správné změny, tým je soustředěný a plán je jasný. Navíc ho posilujeme. Tohle bude vždy nejdůležitější – auto musí fungovat.“
„Jezdec vám přinese dvě nebo tři desetiny navíc, což může být v závodech extrémně důležité, ale rozdíl mezi třetím a čtvrtým místem je mnohem větší, než čeho by mohl dosáhnout jezdec.“
„Pokud jde o současnost, stále potřebujeme auto, které dodá výsledky, a dobrou zprávou je, že se zdá, že máme dobrou koncepci, která je zdravá v tom smyslu, že nám generuje upgrady, které neustále zlepšují výkon.“