Od pěti slov Finů po dlouhé debaty se Sebem. Newey srovnával jezdce

Adrian Newey srovnával jezdce, se kterými spolupracoval. Přiznal také, že na začátku hybridní éry málem odešel do jiného týmu.

„Na Maxovi je skvělé, že vždy víte, čeho je auto schopné, protože on do něj vždy sedne a vyždímá z něj maximum,“ řekl Newey pro The Race. „Jeho zpětná vazba je dobrá, velmi dobře si uvědomuje, co dělají pneumatiky a jak s nimi zacházet. Myslím, že jeho pověst divokého člověka je nespravedlivá.“

Newey však okomentoval dva incidenty z loňské sezóny – souboj s Hamiltonem v Brazílii (viz video) a kolizi z Džiddy, kdy měl Verstappen pustit Hamiltona před sebe.

„To, co udělal loni v Brazílii, bylo asi trochu neslušné. V Saúdské Arábii to bylo hloupé, ale myslím, že byl frustrovaný z toho, že ho Lewis nepředjel, ale stejně ho neměl brzdit. Ale Silverstone byl podle mě jasný profesionální faul Hamiltona. Vypadá to, že lidé mají krátkou paměť. Ukazují na jednotlivce a trvá nějakou dobu, než to přejde.“

„Pracuje se s ním velmi snadno, je velmi otevřený. Když po něm něco chcete, vždy se o to pokusí.“

Newey srovnal Verstappena s dalšími jezdci, se kterými spolupracoval.

„Sebastian byl ve své analýze po tréninku velmi, velmi podrobný. Debriefingy trvaly poměrně dlouho. Seb zůstával dlouho do večera, procházel on-board videa, probíral data, mluvil se svým inženýrem. To mu vyhovovalo, to není kritika. Max není tak extrémní, je spíš uprostřed.“

 

U Finů jako Mika a Kimi byl debriefing o pěti slovech

 

„U Finů jako Mika a Kimi byl debriefing o pěti slovech a to bylo naposledy, co jste je viděli! Zejména s Mikou jsem spolupracoval docela těsně, s Kimim už méně. Jakmile jste věnovali čas porozumění jeho jazyku – protože on opravdu popisoval věci jinak než třeba typický anglický jezdec, tak byl sice stručný a výstižný, ale velmi dobře upozorňoval na to, co potřebuje, aby jel rychleji.“

„Na opačném konci spektra jsou někteří jiní jezdci, kteří mluví celé kolo, a než se dostanete do 17. zatáčky, úplně zapomenete na 2. zatáčku, nebo usnete. Daniel a Max jsou si dost podobní, co se týče zpětné vazby a přístupu k debriefingu. Jsou dobří, protože se soustředí na věci, které potřebujete vědět. Jsou rádi, když máte nějaké otázky, aby si s vámi sedli a upřesnili je. Velmi snadno se s nimi pracuje.“

Málem odešel do Ferrari

Adrian Newey přiznal, že po roce 2014 málem odešel do Ferrari. Nebylo to tím, že by nebyl v Milton Keynes spokojený. Na vině byl Renault jako dodavatel pohonných jednotek.

„Měli jsme dodavatele, u kterého to vypadalo, že ho více zajímá marketingové hledisko, které vyplývá z účasti v F1, než skutečná konkurenceschopnost.“

„Pokud máte partnera, který přijde s pohonnou jednotkou, která je pod úrovní konkurence, ale projeví skutečnou touhu a vůli ji opravit a jít dopředu, tak to akceptujete. Těžší je to s takovým, který neuzná, že je pozadu a nemá zájem s tím něco dělat. Způsobilo to, že jsem ztratil motivaci. F1 mě pořád bavila, ale už ne takhle.“

„Stejně tak jsem nechtěl měnit tým – a právě v tom spočíval projekt silničního vozu (Aston Martin Valkyrie, pozn. redakce). To mě na chvíli motivovalo a zaměstnalo, a jakmile jsme podepsali smlouvu s Hondou a bylo jasné, že máme partnera, který... dobrá, možná ještě není úplně dobrý, ale rozhodně má chuť a motivaci se zlepšit, tak se všechno změnilo.“

Další článek: Od 70 do 300 km/h. Mercedes simuloval rychlosti v zatáčkách v Miami