Od Monaka existoval plán mého vyhazovu, říká Hartley

Velkou část loňské sezóny se spekulovalo o konci Brendona Hartleyho u Toro Rosso. A spekulace to evidentně nebyly nepravdivé.
Od Monaka existoval plán mého vyhazovu, říká Hartley

Brendon Hartley přišel do F1 z WEC, kde získal dva tituly a vítězství v Le Mans. Debutoval v GP USA v roce 2017. Následující sezónu už odjel ve formuli 1 celou, ale velmi brzy se začalo spekulovat o jeho konci. Red Bull ho chtěl u Toro Rosso nahradit Norrisem, kterého ale McLaren nepustil.

Hartley nakonec sezónu dokončil. Vyhazov dostal bezprostředně po posledním závodě. 

„Nepíšu to jako žádost o soucit, jen chci říct jeden příběh o jednom z nejlepších roků mého života,“ napsal Hartley pro The Player's Tribune.

„Po vstupu do F1 s mnoha zkušenostmi, se dvěma tituly z vytrvalostních závodů, vítězstvím v Le Mans a porážkou mého týmového kolegy ve dvou z prvních tří závodů, bylo pro mě těžké uvěřit, že se mluví o tom, že mě brzy nahradí.“

„Hodinu po závodě (v Abú Dhabí) jsem byl zavolán na schůzku. Po několika minutách jsem už nebyl jezdcem F1.“

Odešel jsem se vztyčenou hlavou, říká Hartley o konci v Toro Rosso

Odešel jsem se vztyčenou hlavou, říká Hartley o konci v Toro Rosso

Hartley uvedl, že pod tlakem okamžitého vyhazovu byl už od Monaka. „Na schůzce toho nebylo moc řečeno. Už od Monaka mi bylo jasné, že existuje plán, jak mě dostat pryč.“

Vše začalo ve středu před Monakem. Podle novozélandského jezdce bylo to nejhorší zjistit, že na spekulacích o jeho konci, je kus pravdy. 

„V noci jsem se vrátil do našeho bytu a díval se na bariéry okruhu Monte Carlo. Věděl jsem, že pokud se mi tento víkend podaří mít kontakt s těmito zdmi, můj kariérní postup by mohl skončit během několika dní.“

„Věděl jsem, že každý trénink na mě klade větší tlak. Každé kolo, každý výsledek může být použitý proti mně, abych uvolnil své místo.“

Hartley zatím neví, co bude letos dělat. Formule 1 mu chybí. 

„Chybí mi to. Lhal bych, kdybych řekl něco jiného. Dveře F1 rozhodně nejsou zavřené a zkušenosti získané během roku na vrcholu sportu znamenají, že do další příležitosti půjdu připravenější a silnější.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Felipe Massa viní dva soupeře ze svého odstoupení v Santiagu

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10