Úvod
Většina fanoušků formule 1 ví, že tradiční okruh formule 1 má délku asi 5 km a že nejdelším je Spa (7 004 m) a nejkratším Monako (3 337 m). My jsme ale okruhy formule 1 seřadili podle méně známého kritéria – šířky tratě.
Šířka tratě se samozřejmě může v různých částech okruhu lišit. Krásným příkladem je Baku, které má oficiálně šířku 9 metrů, ale ve slavné zatáčce 8 je to 7,6 m.
V úvahu proto bereme tzv. referenční šířku, kterou uvádí Mezinárodní automobilová federace. V některých částech může být okruh samozřejmě i širší.
Podívejte se na okruhy od těch nejširších po ty nejužší.
Pokračování 2 / 8
15 metrů
V našem přehledu jsme se podívali především na současné okruhy formule 1 – myslíme tím ty ze starého kalendáře. V přehledu okruhu se šířkou tratě 15 metrů žádný takový nemáme. Patří do něj například Masarykův okruh v Brně nebo Sepang.

Sepang, foto: Getty Images / Lars Baron
Pokračování 3 / 8
14 metrů
Nejršiřším okruhem kalendáře je Autódromo Hermanos Rodríguez. Délka okruhu ve verzi pro F1 je 4 304 metrů.

Foto: PIrelli
Pokračování 5 / 8
12 metrů
Tohle je už mnohem běžnější šířka okruhu. Spadají sem Paul Ricard (5 842 m), Red Bull Ring (4 318 m), Silverstone (5 891 m), Soči (5 848 m), Spa (7 004 m) a Yas Marina (5 554 m).



Zleva: Silverstone, Paul Ricard, Red Bull Ring. Foto: Pirelli, Getty Images / Mark Thompson, Don Romney



Zleva: Spa, Soči, Yas Marina. Foto: Pirelli, Getty Images / Peter Fox, Mark Thompson
Pokračování 6 / 8
11 metrů
Na seznamu máme jen dva okruhy: Albert Park (5 303 m) a Katalánský okruh (4655 m).


Vlevo: Katalánský okruh, vpravo Albert Pak, Foto: Getty Images / David Ramos, Robert Cianflone
Pokračování 7 / 8
10 metrů
Dostáváme se k nejužším okruhům. Patří sem Hungaroring (4 381 m), Interlagos (4 309 m), Montreal (4 361 m), Monte Carlo (3 337m), Monza (5793 m) a Suzuka (5 807 m).
Kromě současných okruhů sem patří ale třeba také Estoril, který nedávno získal licenci Grade 1, ale i Nürburgring a Fiorano.



Zleva: Hungaroring, Interlagos, Montreal



Zleva: Monte Carlo, Monza a Suzuka. Foto: Pirelli, Getty Images / Dan Istitene, Clive Mason, Mark Thompson