Oconovi se líbí změny ve F1, přináší podle něj nové příležitosti

Esteban Ocon plně podporuje změny, které formule 1 dělá pro zlepšení atraktivity závodění. Podle pilota týmu Alpine „je fantastické“, jak se F1 vyvíjí.
Foto: Getty Images / Dan Mullan
Oconovi se líbí změny ve F1, přináší podle něj nové příležitosti | Foto: Getty Images / Dan Mullan

V loňském roce formule 1 poprvé v rámci závodních víkendů ve třech velkých cenách vyzkoušela sprintové závody, které rozhodují o postavení na roštu nedělní velké ceny a mají pro diváky zatraktivnit závodní víkend.

Ve formuli 1 letos začnou platit zcela nová technická pravidla, která mají pomoci tomu, aby vozy mohly jet blíže za sebou a docházelo tak k těsnějším soubojům. Dojde také k zavedení rozpočtového stropu, jako zajímavý prvek se také ukázalo udělování bodu za nejrychlejší kolo v závodě.

A zatímco směr, jakým se F1 ubírá, se nelíbí některým fanouškům, podle Ocona se vedení snaží hledat nové způsoby zatraktivnění závodů a přilákání nových fanoušků.

„Myslím, že způsob, jakým se formule 1 vyvíjí, je fantastický. Jsou tu samozřejmě stále věci, které by se daly zlepšit, ale myslím, že to, jak věci zkoušíme, jak jsou zajímavé závody a jaké jsou dnes příležitosti, je to zkrátka šílené až do posledního kola,“ řekl Ocon.

Tým Alpine může být v roce 2022 pro top týmy velice nebezpečný

Tým Alpine může být v roce 2022 pro top týmy velice nebezpečný

„Poslední kolo v roce 2021 skutečně shrnuje celou sezónu, protože to tak bylo v roce 2020, bylo to tak i v roce 2021, a pokud budeme mít auta blíže u sebe, myslím, že to v atraktivitě přeskočí i fotbal.

„Všichni mluví o formuli 1. Mám přátele, které sport příliš nezajímal, teď jej sledují. Je to skvělé. Je také fajn, že jsme vyzkoušeli nějaké nové formáty, bylo to hezké, protože nám to dalo šanci probojovat se zpět, i když jsme neměli rychlost na to dostat se do top 10.“

Ocon bude na loňský ročník vzpomínat v dobrém. V událostmi nabité Velké ceně Maďarska si dojel pro své první vítězství ve F1. Menší rozdíly mezi týmy ve startovním poli podle něj dávají týmům ze středu pole šanci bojovat o stupně vítězů nebo i o vítězství, když jezdci předních týmů zaváhají nebo se dostanou do problémů.

Kromě Ocona vloni překvapil vítězstvím také Daniel Ricciardo v McLarenu, který na Monze ukončil devítileté čekání britské stáje na další triumf. O rok dříve v Itálii vyhrál Pierre Gasly na AlphaTauri.

„Vzpomínám si na roky 2017 nebo 2018, kde šesté místo bylo jako vítězství. Nikdy jste neměli šanci být na stupních vítězů nebo ve vedení, nikdy. A teď vidíte Daniela, Pierra, mně, řadu dalších aut na stupních vítězů. Je to skvělé. To je to, co chceme. Myslím, že v celé F1 není nikdo proti,“ dodává Ocon.

Další článek: Podle Péreze lidé podceňují náročnost změny týmu ve F1

12:49 | Podle odkaz byla Leclercova včerejší nehoda v Monaku s vozem Laudy způsobena selháním levé přední brzdy. Mají to dokazovat i fotografie pořízené krátce před nehodou.
11:17 | Williams nasadí do prvního tréninku Nycka de Vriese. Každý tým musí dát letos ve dvou trénincích šanci mladému jezdci.
9:45 | Podle zatím nepotvrzených spekulací dostane ve Španělsku vylepšení jen Stroll. Tým nestihl připravit díly pro oba vozy.
15. května | Pro Charlese Leclerca je jeho domácí Monako prostě prokleté. V závodech F1 se mu tam nedaří a právě v rámci prezentace Ferrari mezi závody historických vozů boural s vozem Laudy z roku 1974 v La Rascasse. odkaz

GP Španělska 2022

Pátek 20. května 2022
1. trénink 14.00–15.00
2. trénink 17.00–18.00
Sobota 21. května 2022
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 22. května 2022
Závod 15.00