Oconovi po závodě trochu tekly nervy. Usměrnit ho musel Abiteboul

Renault sice odjel z Monzy se slušnou porcí bodů, ale očekával více. Chtěl bojovat o pódium.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Oconovi po závodě trochu tekly nervy. Usměrnit ho musel Abiteboul  | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Po velmi dobrém výsledku ze Spa měl Renault velká očekávání. Ta se ale nenaplnila. Vše začalo už kvalifikací a dobré to nebylo ani v závodě. Ricciardo dojel 6., Ocon až 8. za Hamiltonem.

Francouz startoval mimo první desítku, a tak měl volný výběr pneumatik. Odstartoval na čerstvé měkké sadě. Po 20 kolech přezouval na střední, na které chtěl dojet až do cíle. Pak ale přišla červená vlajka a týmy mohly přezout pneumatiky. Většina nazula střední, někteří (Hamilton, Leclerc, Albon) tvrdou. Ocon se přidal k oběma jezdcům Alfy Romeo a nasadil měkkou.

Vzhledem k tomu, že první stint trval 20 kol, tak 27 kol na měkké bylo s lehčím vozem zvládnutelné. Horší to ale bylo s výkonem pneumatiky po pár kolech.

„Mám smíšené pocity, protože jsme měli dobrý závod na trati a získali několik solidních bodů, ale také to byl jeden z těch závodů, kdy vidíte pódium a přemýšlíte, jak to mohlo být,“ řekl Ocon. 

„Se zastávkou v boxech před červenou vlajkou nebylo štěstí na naší straně. Pro ostatní to znamenalo volnou zastávku. Závod byl silný, na začátku jsem předjel tři vozy a měl dobré závodní tempo. Je to divné. Na startu jsem předjel Gaslyho a on závod vyhrál!“

Je to potvrzené: Renault se v příštím roce přejmenuje na Alpine

Je to potvrzené: Renault se v příštím roce přejmenuje na Alpine

Pokud jde o červené pneumatiky pro poslední stint, Ocon k tomu uvedl: „Samozřejmě jsme mysleli na dobrý start na těchto měkkých pneumatikách. Bohužel moje sada středních pneumatik nebyla připravena. Nemohli jsme si vybrat, jinak bychom to udělali.“

Renault zřejmě nepočítal s mimořádnými okolnostmi, a tak střední pneumatiky nebyly vůbec zahřáté (týmy používají pro zahřátí pneumatik speciální dečky, což ale zabere čas).

„První dvě kola byla rychlost velmi dobrá, ale ve třetím kole se to celkem výrazně zhoršilo. Nebyl jsem úplně spokojený s vyvážením a tím, jak se věci později vyvinuly.“

Po závodě dal Ocon svou frustraci najevo v týmovém rádiu. Zasáhnout musel i Cyril Abiteboul.

Komunikace po závodě

  • Inženýr: Ok, Estebane, skvělá práce, výborně. Osmý z dvanáctého místa, to není vůbec špatné. Daniel šestý. Znovu dobré body pro tým. Výborně, kámo.
  • Ocon: Nesouhlasím. Myslím, že jsme to v tomto závodě naprosto prošvihli. Byla tu obrovská příležitost. 
  • Inženýr: Ok, zdrž se toho v rádiu, prosím. Zdrž se toho v rádiu. Promluvíme si v kanceláři.
  • Ocon: Ne, musíme se tomu postavit, je to realita.
  • Inženýr: Prosím. Nemluv. V rádiu.
  • Abiteboul: Estebane, tohle není vhodné místo
  • Ocon: Slyším 
Další článek: Byl to divný sled událostí, říká Wolff o penalizaci pro Hamiltona

14:34 | Lewis Hamilton se dostal mezi 100 nejvlivnějších lidí dle časopisu Time. odkaz
22. září | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
22. září | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10