Esteban Ocon ve Velké ceně Turecka nezajel k mechanikům. V cíli závodu byl desátý.
Mechanici Oconovi naposledy vyměnili pneumatiky v závodě v 50. kole Velké ceny Ruska. Paradoxně mu nasadili právě pneumatiky do přechodných podmínek.
Formule 1 má ve sportovních pravidlech povinnou zastávku v boxech, ale není tam uvedena přímo. Jezdec jen musí nasadit dvě různé směsi pneumatik. V závodě, který je vyhlášený jako mokrý, to ale samozřejmě neplatí. Ocon tak dojel do cíle na pneumatikách, na kterých odstartoval.
„Bylo to docela těžké, dali jsme klukům pěknou přestávku – zastávek v boxech měli za celý rok dost, tak to zkusíme bez nich!“ žertoval Ocon.
Ve skutečnosti ale situace tak veselá nebyla. „Ne, teď vážně, na konci to bylo složité, ještě pár zatáček a o ten bod bych přišel. Je dobré mít na konci odměnu, jsem docela rád, že jsem ten bod pro všechny získal.“
„Ještě jedno kolo a myslím, že bychom dostali defekt. Byla to riskantní sázka. Dneska nám to vyšlo.“
„Není to pro nás jednoznačně nejlepší víkend. Ten jeden bod to asi trochu zachraňuje, ale máme co dělat, abychom se vrátili na úroveň výkonů, které jsme měli před několika závody.“
Podle Pirelli byl závod bez zastávky velmi riskantní.
„U většiny vozů, které zastavily po 47., 48. kolech, byly zcela vyřízené,“ řekl Mario Isola pro Sky F1 o pneumatikách. „Víme, že s novým asfaltem, který je oproti loňsku více abrazivní, je větší přilnavost. Trať nebyla suchá, ale stále byla abrazivní. Bylo to opravdu na hranici možností.“