Ocon v Brazílii po kolizi s Grosjeanem poprvé nedokončil závod F1

Ocon v Brazílii po kolizi s Grosjeanem poprvé nedokončil závod F1

Velká cena Brazílie roku 2017 byla prvním závodem, který Esteban Ocon ve své kariéře ve formuli 1 nedokončil. Pilot Force India musel odstoupit už v prvním kole po kolizi s Romainem Grosjeanem z týmu Haas.

Devět startů ve druhé polovině loňské sezóny v týmu Manor a osmnáct startů za tým Force India v letošní sezóně. Všechny Ocon dokončil. V devatenáctém letošním závodě F1 Ocon poprvé neviděl cíl. Navíc, letos teprve podruhé Ocon nebodoval, když kromě dnešního odstoupení dojel mimo body ve Velké ceně Monaka na dvanácté příčce.

V páté zatáčce úvodního kola závodu v Sao Paulu došlo ke kolizi mezi Grosjeanem a Oconem, když Grosjean ztratil kontrolu nad svým vozem a narazil do Oconova monopostu.

Pilot týmu Haas mohl v závodě pokračovat a se ztrátou dvou kol dojel na patnácté pozici, zatímco pro Ocona závod skončil.

Pro Ocona je to přitom první odstoupení v závodech monopostů od roku 2014, kdy nedokončil v evropské formuli 3 závod na italské Imole.

„Nejsem šťastný, že jsem odstoupil ze závodu,“ řekl Ocon. „Věděl jsem, že tento den jednou přijde, ale nečekal jsem, že to bude dnes. Je to smůla, protože jsou to tři roky od mého posledního odstoupení v monopostech (v roce 2014).“

„Nemohl jsem nic dělat. Romain (Grosjean) ztratil v šesté zatáčce kontrolu nad svým vozem a narazil do mě. On udělal chybu a já na to doplatil. Ráfek mého předního kola byl poškozen, takže jsem se ani nemohl vrátit do boxů. Je to frustrující, protože vůz byl rychlý a my měli rychlost na to bojovat s Checem (Sergiem Pérezem).“

„Takové dny se stávají, doufám ale, že to budou další tři roky, než se to stane znovu.“

Pro Grosjeana to nebyl první kontakt v úvodním kole závodu. Za kolizi s Oconem následně od sportovních komisařů dostal penalizaci deseti sekund.

„Jediná věc, kterou mohu říct o prvním kole je, že jsem dostal obrovskou ránu v první zatáčce,“ řekl Grosjean. „Myslím, že jsem měl defekt zadní pneumatiky. Jel jsem do šesté zatáčky a ztratil kontrolu nad vozem, myslím, že to bylo jen kvůli defektu.“

„Nakonec jsem dostal ještě penalizaci, nejsem s tím úplně spokojen. Chci se podívat na záznam. Pozitivní na tomto závodě je, že v posledním stintu na super měkké sadě pneumatik se vůz choval skvěle.“

„I když jsme měli výrazně poškozenou podlahu vozu, tak se choval velmi dobře. Nyní musíme pochopit, proč se vůz choval tak dobře a jedeme do Abú Dhabí.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud