Esteban Ocon získal v Suzuce letošní nejlepší výsledek pro Alpine. Pomohla nová podlaha?
Alpine představil v Singapuru výrazně upravenou podlahu, i když věděl, že na hrbolaté městské trati nemusí být zlepšení patrné.
Nasazení ale francouzskému týmu umožnilo novou podlahu vyzkoušet a co nejlépe ji využít v Suzuce, tedy na trati s rychlými zatáčkami, kde se očekával jednoznačný přínos.
Díky čtvrtému místu Ocona, což je nejlepší umístění Alpine v této sezóně, a sedmému místu týmového kolegy Fernanda Alonsa, se Alpine čtyři závody před koncem vrátil na čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
„Myslím, že bylo jen otázkou času, kdy budeme moci skutečně ukázat, čeho je auto schopné,“ řekl Ocon na otázku Autosportu o výhodách nové podlahy.
„Tento víkend se nám to celkově podařilo – byli jsme rychlí za všech podmínek. Bylo to úžasné. Byla čistá radost řídit to auto v kvalifikaci i v závodě. Pár věcí je třeba zkontrolovat, ale bodovali jsme, což bylo důležité.“
Ocon měl v závodě napilno, většinu času strávil tím, že odrážel nápor Lewise Hamiltona a zároveň se snažil zvládnout pneumatiky do přechodných podmínek.
„Bylo to rozhodně těžké. V závodě jsem se díval více dozadu než dopředu. Věděli jsme, že bude těžké udržet mercedesy za sebou. Ale podařilo se nám to, takže velká, velká spokojenost.“
S vozem byl spokojený také Alonso. Podel něj to ale nebyl jediný „vrchol“ sezóny.
„Myslím, že tady a ve Spa,“ řekl Alonso. „Oba okruhy jsou si z hlediska efektivity dost podobné. Spa a Suzuka byly zatím naše nejlepší víkendy z hlediska výkonu. Musíme zjistit, co stojí za tímto výsledkem.“
„Auto bylo celý víkend skvělé, takže nevím, jestli je to podlahou, kterou jsme zavedli v Singapuru, nebo ne, ale neměli jsme žádné problémy. Zdá se, že jsme konkurenceschopní.“
Pokud jde o souboj s McLarenem, řekl: „Singapur vyčníval, protože tam byla velká bodová ztráta. Ale myslím, že až do Abú Dhabí to bude velmi, velmi těsné.“