Ocon se „přemění“ podle nových hmotnostních pravidel

Člen programu Mercedesu Esteban Ocon pro tuto sezónu nezískal sedačku v žádném týmu formule 1. Jeho cílem je však vrátit se příští rok.
Ocon se „přemění“ podle nových hmotnostních pravidel

Ocon v letošním roce nebude na startovním roštu velkých cen. Poté, co jeho místo u týmu Racing Point získal Lance Stroll, jehož otec se podepsal pod záchranu týmu z finančních problémů, musel Ocon z bývalé Force Indie odejít. Letos bude zastávat roli rezervního jezdce Mercedesu.

Francouz patří k nejvyšším pilotům formule 1. Letos přitom vstupují v platnost nová pravidla, podle kterých musí mít jezdec a sedačka minimálně 80 kg. Pokud bude jezdec vážit méně, musí tým tento rozdíl dorovnat závažím v oblasti kokpitu.

Ocon je nicméně odhodlaný tvrdě pracovat na tom, aby se mohl po roční přestávce do F1 vrátit.

„Nepřenesu se přes to, pokud nebudu v roce 2020 zpátky. Byl bych tím obrovsky zklamaný. Věřím, že budu zpátky a věřím lidem kolem mě,“ říká Ocon.

Hmotnost jezdce a minimální hmotnost auta. Jak to bude fungovat?

Hmotnost jezdce a minimální hmotnost auta. Jak to bude fungovat?

„Budu zkrátka připraven ještě lépe. Se vším, co vím a se znalostmi, které mám ze sezóny (2018). Přeměním se podle nových hmotnostních pravidel a přijdu připravenější, než jsem byl na začátku u Force Indie (v roce 2017),“ věří.

O Oconově budoucnosti se začalo spekulovat v létě loňského roku, kdy Daniel Ricciardo překvapil oznámením o přestupu z Red Bullu do Renaultu. To přerušilo Oconovy plány přestoupit k továrnímu týmu francouzské automobilky.

McLaren a Red Bull vyloučily spolupráci s Oconem kvůli jeho vazbám na Mercedes. Ocon pak přišel o sedačku ve Force Indii poté, co Lawrence Stroll vedl konsorcium, které dostalo tým z nucené správy. Sedačku v novém týmu Racing Point obsadil Strollův syn Lance, který předtím jezdil za Williams.

O pár závodů později bylo oznámeno také prodloužení smlouvy se Sergiem Pérezem.

„Držel jsem se toho, jakým způsobem jsem pracoval. Byl jsem stále odhodlaný. Mimo okruh nebo továrnu byla moje motivace velmi vysoká a stále je,“ popisuje Ocon způsob, jakým zajistil, že jeho nejistá budoucnost nebude mít vliv na jeho výkony v posledních závodech loňské sezóny.

„Věřím, že s množstvím práce, které každý den dělám, se tato situace změní. Moje odhodlání se vyplatí a já budu v roce 2020 zpátky,“ dodává optimisticky Ocon.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Podle Webbera je Andreas Seidl pravým mužem pro McLaren

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10