Ocon se musel nutit jíst, aby se připravil na řízení letošních vozů

Esteban Ocon přiznal, že se musel přes zimu nutit jíst, aby přibral na váze a dostatečně posílil na letošní sezónu formule 1.
Ocon se musel nutit jíst, aby se připravil na řízení letošních vozů

Nová pravidla s sebou přináší rychlejší a na řízení náročnější monoposty, což si ze strany jezdců vyžaduje intenzivnější fyzickou přípravu během zimní přestávky. Sám Ocon například nabral pět kilogramů.

„Do svého jídelníčku jsem zařadil spoustu proteinů, bylo to velmi těžké, musel jsem se nutit k jídlu,“ řekl nový pilot Force Indie. „Teď jsem přestal, takže jsem ztratil nějakých 500 gramů, nebo tak nějak.“

„Bylo to velmi těžké, každý týden jsem dělal devět hodin kardio, deset hodin v posilovně a zbytek času byl trénink reakcí, kruhový trénink... velmi náročné.“

Na dotaz, zda měl někdy v průběhu dosavadní kariéry problém se svou váhou, jeden z nejvyšších závodníků současného pole F1 odpověděl: „Ani ne. Loni jsem byl na hmotnostním limitu, přestože jsem velmi hubený.“

„Letos zatím nemáme žádné omezení a tým souhlasil, že je mnohem důležitější, abych se cítil v autě lépe, než měl podváhu a nebyl schopen auto řídit. Všechno je silnější. V tomto ohledu jsem se skutečně zlepšil,“ dodal Ocon.

„Kardio, jezdil jsem na kole s několika přáteli, kteří předtím jezdili za mnou, ale teď už mi nestačí. Jsem tedy s pokrokem velice spokojený.“

Těžší závodníci mívali v minulých letech v porovnání s lehčími piloty nevýhodu, od letošní sezóny se však situace vyrovná.

„Teď se můžete více rozvíjet, více cvičit v posilovně a jíst víc tak, jak chcete, což je hezké. Všichni se budeme cítit mnohem lépe.“

Dalším z jezdců, kteří se přes zimu věnovali nabrání hmotnosti, byl například Jolyon Palmer z Renaultu.

„Dopřával jsem si více jídel, ale já jím zdravě,“ řekl Brit. „V podstatě jsem jedl více sacharidů a dával jsem si větší porce: jedl jsem více těstovin, více brambor.“

Sainz tuto zimu zdvojnásobil délku tréninků

Sainz tuto zimu zdvojnásobil délku tréninků

„Je to za dlouhou dobu první zima, během které jsem vlastně musel přibrat na váze. Užil jsem si Vánoce se vším všudy, mohl jsem během nich jíst všechno, co jsem chtěl. V porovnání s loňskou sezónou jsem přibral taková tři, čtyři kila, v podstatě jsem posílil horní část těla. Strávil jsem spoustu hodin v posilovně, bylo těžké se dostat do této fáze, teď už se ale těším na to, jak se to projeví na trati.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 78 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Räikkönen: Rychlost stále mám

Räikkönen: Rychlost stále mám

Kimi Räikkönen si myslí, že má stále rychlost na to závodit na čele startovního pole formule 1.

16.  8.  2017 | | 49 N/A