Oči a uši se upírají k Briatoreho jachtě

A k sídlu Monakého autoklubu.

V době, kdy píši tyto řádky, pár metrů ode mě se na jachtě Flavia Briatoreho koná jednání FOTA. Dnes ráno v motorhomu McLarenu jednala také technická skupina FOTA v čele s Rossem Brawnem a odpoledne se v sídle Monackého autoklubu sejdou představitelé týmů s Maxem Mosleym.

Výsledek jednání si před jeho začátkem netroufli odhadnout ani ti největší znalci zákulisního dění.

Dá se očekávat, že během dnešního dne a soboty budou postupně unikat informace, to podle toho, jak úspěšně se nám a zahraničním kolegům podaří odchytit jednotlivé aktéry jednání. Není ani jasné, zda bude nějaké společné stanovisko, pokud bude vůbec k něčemu nějaké zaujmout.

Jeden můj britský kolega si všiml toho, že v historicky prvním závodě (tím byla 13. května 1950 Velká cena Velké Británie) pod hlavičkou F1 vůbec nestartovalo Ferrari! Údajně kvůli tomu, že nedostalo dost peněz jako startovné. Současná situace mi tak přijde skoro jako déjà vu a při pohledu z velké výšky formule 1 opravdu nemusí být v krizi: ona je taková vždy, jen se nám to v malém kousku její existence jako krize jeví. Na straně druhé jeden z uchazečů o vstup do F1 prohlásil, že automobilky do této soutěže nepatří. Nemohou vedle sebe existovat malé soukromé týmy a velké automobilky, jež mají těžkopádné rozhodovací procesy. Automobilky prý vždy byly a měly by zůstat dodavateli motorů. Něco na tom možná bude...

Náš štáb bydlí ve francouzském Nice, dnes ráno jsem se rozhodl využít vlaku místo auta, protože je to rychlejší, byť jsou vlaky již dnes hodně zaplněné. Rychlá projížďka po pobřeží Středozemního moře vlakem InterCity je i letos pro mě jedním z nejkrásnějších zážitků.

V pátek se tradičně nejezdí, i když dopoledne proběhla kvalifikace na Porsche Supercup a první závod GP2. Po poledni byla už trať zpřístupněna všem zájemcům. Přímo na místech, kde se prohání monoposty formule 1, vyrostly provizorní stánky nabízející různé druhy občerstvení či osvěžení (na snímku zatáčka Piscine za bazeném pod boxy).

Dnes odpoledne se chystám pro Novu natočit komentátorské stanoviště, abyste si udělali představu, jak vlastně vypadá místo, ve kterém strávím hodně času. Mimoto chystáme na příští týden speciál F1mag, který se bude věnovat zákulisním činnostem při Velké ceně Monaka, mělo by jít určitě o netradiční a zajímavé čtení.

K Velké ceně Monaka samozřejmě patří párty. Na jednu takovou nás včera k sobě na jachtu pozval šéf Force India Vidžaj Mallya. Pocházím z poměrů spíše sociálně slabších a získanou skromnost jsem si přenesl i do dospělosti, ale musím přiznat, že tato možnost nakouknout do nitra bohatého světa, jakým formule 1 rozhodně je, mi přišla zajímavá. Reportáž z této akce chystáme do jednoho z příštích čísel F1magu.

Dnešním dnem se také otevřelo období přihlášek do příštího ročníku F1. To končí 29. května 2009. Zda vypsaných termínů využije Ferrari, Toyota, BMW, Red Bull, Toro Rosso a Renault budeme vědět možná už dnes.

Doporučujeme

Články odjinud