Nad ochranným obloukem stále visí otazníky. Jedno je ovšem jisté. Řešení Red Bullu příští rok neuvidíme.
V příštím roce by měl být zaveden ochranný oblouk a to v podobě tzv. svatozáře, kterou před sezónou testovalo Ferrari. Půjde ale o upravenou verzi. Na nějaké formě ochranný pracují také v IndyCar.
Existují ale názory, že by se na ochranném oblouku mělo i nadále pracovat a jeho zavedení odložit na rok 2018. Problémem svatozáře je mimo jiné v tom, že existuje velká šance, že jezdce neochrání před menšími letícími předměty.
Ochrana proti letící pneumatice – jednomu z největších strašáků bezpečnosti v motorsportu, mimochodem dává stále menší smysl. Kola jsou totiž jištěna lanky a v tomto směru se pravidla dokonce zpřísňují. Velmi dobře to konec konců bylo vidět na nehodě Alonsa v Austrálii.
Jedno je ale již dnes jisté. Baldachýn od Red Bullu příští rok neuvidíme. Podle dřívějších informací ho FIA a týmy nepovažují za dostatečně prověřený. Vypadá to ale, že problém nebude jen v čelním „skle“ a jeho efektech při dešti a odrazech.
Podle Autosportu řešení Red Bullu neprošlo testy FIA. Problém je v malém množství prostoru okolo hlavy jezdce. Helma by se při nehodě mohla dotknout části oblouku a tím by se ještě zvýšilo přetížení, jemuž je jezdec vystaven.
Foto: Getty Images / Clive Mason