Ochranný oblouk: Může vůbec jezdce trefit kolo?

Nehoda Fernanda Alonsa trochu rozvířila diskuse okolo zavedení ochranného oblouku.
Ochranný oblouk: Může vůbec jezdce trefit kolo?

Příští rok by měl být zaveden ochranný oblouk a to přibližně v podobě, kterou během testů vyzkoušelo Ferrari. FIA nechce příliš slyšet o návrhu Red Bullu, neboť prý nebyl dostatečně vyzkoušen.

Pokud by Alonso havaroval s ochranným obloukem, dostal by se z vozu později nebo bez pomoci možná vůbec. Samozřejmě zde jsou i další podobné otázky, ale Charlie Whiting, FIA i někteří další odrážejí kritiku s tím, že výhody ochranného oblouku převažují nad nevýhodami.

Red Bull představil vlastní řešení ochranného oblouku

Red Bull představil vlastní řešení ochranného oblouku

FIA v posledních několika letech významné zapracovala na bezpečnosti a to nejen vozů ale i okruhů. Jedním z bezpečnostních prvků jsou lanka, která přidržují kolo u šasi v případě velké nehody.

V případě Alonsa zafungovaly skvěle. Všechna kola zůstala u vozu. Jak ale připomíná Auto Motor und Sport, byla lanka zřejmě příčinou toho, že Alonsův vůz předvedl efektní akrobatické kousky. Je to dobrý příklad toho, že některé ochranné prvky mohou mít i negativní účinky.

V případě zmíněných lanek je zde ale ještě jeden aspekt, který souvisí s ochranným obloukem. Příští rok mají být lanka ještě zesílena, takže pravděpodobnost, že se kolo během nehody utrhne, bude velmi, velmi malá.

S pohybujícím se kolem máme v posledních letech zkušenost spíše v boxech, kde je příčinou špatné utažení. I to by se ale dalo vyřešit. 

Foto: Getty Images 

Další článek: Sauber nezažívá ideální start, uvědomuje si Nasr

4. srpna | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.