Příští rok by měl být zaveden ochranný oblouk a to přibližně v podobě, kterou během testů vyzkoušelo Ferrari. FIA nechce příliš slyšet o návrhu Red Bullu, neboť prý nebyl dostatečně vyzkoušen.
Pokud by Alonso havaroval s ochranným obloukem, dostal by se z vozu později nebo bez pomoci možná vůbec. Samozřejmě zde jsou i další podobné otázky, ale Charlie Whiting, FIA i někteří další odrážejí kritiku s tím, že výhody ochranného oblouku převažují nad nevýhodami.
FIA v posledních několika letech významné zapracovala na bezpečnosti a to nejen vozů ale i okruhů. Jedním z bezpečnostních prvků jsou lanka, která přidržují kolo u šasi v případě velké nehody.
V případě Alonsa zafungovaly skvěle. Všechna kola zůstala u vozu. Jak ale připomíná Auto Motor und Sport, byla lanka zřejmě příčinou toho, že Alonsův vůz předvedl efektní akrobatické kousky. Je to dobrý příklad toho, že některé ochranné prvky mohou mít i negativní účinky.
V případě zmíněných lanek je zde ale ještě jeden aspekt, který souvisí s ochranným obloukem. Příští rok mají být lanka ještě zesílena, takže pravděpodobnost, že se kolo během nehody utrhne, bude velmi, velmi malá.
S pohybujícím se kolem máme v posledních letech zkušenost spíše v boxech, kde je příčinou špatné utažení. I to by se ale dalo vyřešit.
Foto: Getty Images