Ochrana hlavy může zničit DNA F1, obává se Lauda

Niki Lauda varuje, že formule 1 riskuje narušení svého DNA, pokud se rozhodně pro ochranu hlavy jezdce.
Ochrana hlavy může zničit DNA F1, obává se Lauda

Ferrari během předsezónních testů vyzkoušelo své Halo řešení ochrany hlavy jezdce. Minulý týden v prvním tréninku na Velkou cenu Ruska své řešení poprvé v praxi otestoval i Red Bull, který jde cestou ochrany hlavy jezdce s pomocí plexiskla.

„Ať uděláme v budoucnu cokoliv, musíme se ujistit, že tím nezničíme DNA formule 1,“ řekl Lauda pro Sky Sports. „Když přijdeme s vozy, kde bude všechno zakryté a vy nevidíte jezdce a helmy, pak musíme být opatrní. Dnešní F1 je bezpečná.“

Stejný názor na celou záležitost má i šéf formule 1 Bernie Ecclestone.

„To plexisklo se mi nelíbí a nemyslím si, že to někoho zachrání,“ řekl Ecclestone. „Stejně jako ve všem v životě, musíte se podívat na klady a jediný vidím v tom, že budeme mít spoustu zastávek v boxech, kdy si zajedou k mechanikům nechat očistit plexisklo.“

Názory samotných jezdců jsou přitom velmi rozdílné. Zatímco například Lewis Hamilton nechce o ochraně hlavy ani slyšet, dalším jezdcům se více zamlouvá řešení, které představilo Ferrari.

Musíte být otevření změně, říká Ricciardo o ochranném oblouku

Musíte být otevření změně, říká Ricciardo o ochranném oblouku

A někteří, jako Jenson Button, si zkrátka myslí, že jistá forma ochrany hlavy je nevyhnutelná.

„Nedíval jsem se na to detailně, viděl jsem to jen na (TV) obrazovce (v garáži), před 20 až 30 lety jsem ale sledoval závody motorových člunů F1 v docích v Bristolu, které měly otevřené kokpity, což byl standard, ale měly i uzavřené kokpity, které mi připadaly docela v pohodě. Tady je to totéž - zvyknete si na to,“ řekl Button.

„Stále uvidíte helmu, stále můžete říct, který je to jezdec, a jestli to dokáže to, v co doufáme, tedy zvýšit bezpečnost a zlepšit ochranu hlavy, pak je to rozhodně cesta vpřed.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Jediná věc podle Daniila Kvjata

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen