Očekávání po Bahrajnu byla přehnaná, říká Hartley

Pierre Gasly dokončil letošní bahrajnskou grand prix na čtvrtém místě a získal tak nejlepší umístění pro Hondu od jejího návratu do formule 1 v roce 2015. Podle Gaslyho týmového kolegy Brendona Hartleyho však tento výsledek nastavil nadsazená očekávání pro Toro Rosso do dalších závodů.
Očekávání po Bahrajnu byla přehnaná, říká Hartley

Toro Rosso v tomto roce dokázalo bodovat ve třech závodech. Po Gaslyho čtvrtém místě z Bahrajnu obsadil Brendon Hartley desátou pozici v ulicích Baku a následně v dalším městském závodě v Monaku si Gasly dojel pro své druhé body v sezóně díky sedmému místu v cíli.

Sesterský tým stáje Red Bull se však během dosavadního průběhu sezóny nedokázal stabilně držet ve středu pole. Podle Brendona Hartleyho zapříčinil vynikající výsledek jeho kolegy Gaslyho z Bahrajnu přehnaná očekávání pro výsledky Toro Rosso do dalších závodů.

„Je potřeba férově přiznat, že v Bahrajnu jsem překonali všechna naše očekávání. Před sezónou jsme si sedli a řekli jsem si ok, prvních pár závodů bude pro nás vážně těžkých,“ rozpovídal se novozélandský vítěz Le Mans pro motorsport.com.

„Strávili jsme velké množství času inkorporací motoru Honda do našeho šasi a museli jsme provést řadu změn na aerodynamice. Po každých dvou krocích vpřed jsme se během příprav na tuto sezónu o jeden vrátili.“

Po úspěchu v Bahrajnu následovala GP Číny, kde mělo Toro Rosso problémy a patřilo ke chvostu startovního pole. Další bod poté získalo Toro Rosso v Ázerbájdžánu, kde na desátém místě dojel právě Hartley. Inženýři týmu se po této části sezóny zaměřili na to, proč byly modročervené vozy právě v Bahrajnu tolik rychlé.

„V Bahrajnu jsme na rozdíl od ostatních dokázali skvěle zacházet s pneumatikami. Dostali jsme je do správného okna i do správných provozních teplot. Naše aerodynamika není příliš citlivá na vítr, což nám pomohlo, protože v Bahrajnu bylo téměř bezvětří,“ vysvětloval Hartley.

„Od té doby jsme již nikdy neměli tak dobré tempo během závodu. Je tady ale pro nás to pomyslné světlo na konci tunelu. V Monaku jsme použili aerodynamická vylepšení na podlaze a v Montrealu dostaneme upgrade motoru.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (16) Další článek: Není to nemožné, říká o svých šancích na titul Ricciardo
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10