Obvykle jsou tu závody předvídatelné, letos by to mohlo být jinak

Obvykle jsou tu závody předvídatelné, letos by to mohlo být jinak

Závodní víkend ve Španělsku bude lakmusovým papírkem nových pravidel formule 1. Circuit de Catalunya je tím správným měřítkem, jelikož se zde často testuje.

Dnes je to hlavně o zacházení s pneumatikami a dostání se do odstupu jedné vteřiny pro použití DRS. Dříve zase šlo o šetření paliva a používání turba. Je zajímavé sledovat debatu o tom, zda DRS a KERS patří do formule 1. Puritáni těmto zařízením řeknou ne, ale lidé, kteří byli znechuceni předvídatelností závodu, s nimi nebudou souhlasit.

Pořád se přikláním k názoru, že cokoliv, co podpoří dynamické a napínavé závody, je pro dobro věci. Lidi se chtějí bavit. K dispozici mají celou řadu různých sportovních programů. Hardcoroví fanoušci budou mít formuli 1 rádi za každé okolnosti, ale pokud chceme zdravou formuli 1, je v našem zájmu, aby ji sledovalo co nejvíce lidí.

Předjíždění v Barceloně nikdy nebylo snadné, DRS by tu proto mělo najít své využití. Nástroje k usnadnění předjíždění se neliší od pokutového kopu ve fotbale. Vždy se vám snadněji vstřelí branka, když nikdo nehlídá gólmana. Použil ale vůbec Sebastian Vettel v letošní sezoně DRS, snad mimo předjíždění soupeřů o kolo zpět? Posadil se do nejrychlejšího auta, startuje z první řady, do tří kol si vybuduje náskok větší jak jednu vteřinu, aby ho DRS soupeřů neohrožovalo a vyhraje závod.

Zóna pro použití DRS tu bude jedna z nejdelších. Znásobí to efekt vzdušného pytle a umožní předjetí z vnitřku. Pokud si ale bránící se pilot tuto stopu pohlídá, bude velkou výzvou pokus o předjetí vnější stopou. Barca je na pneumatiky hodně náročná, hlavně kvůli rychlé třetí a pomalejší čtvrté zatáčce. Obě se projíždí na pravou ruku. Pirelli to nebude mít lehké, ale aspoň má velké množství dat z testování.

V pondělí po Velké ceně Turecka jsem zavolal Sebastianovi. Pohyboval jsem se zrovna nedaleko místa, kde žije, a tak mě napadlo, že bychom mohli zajít na kávu. Vyšlo ale najevo, že byl v továrně Red Bullu v Milton Keynes na setkání s inženýry a tréninku na simulátoru. Už se připravoval na další závodní víkend. S žádným usínáním na vavřínech se u něho nesetkáme.

Loni tu dominoval Mark Webber. Ten ale férově uznal, že letos na Seba zatím v kvalifikacích nestačí. V závodech už je mu blíže. Potřebuje podávat bezchybné výkony v kvalifikacích, aby mohl maximalizovat účinnost své závodní strategie. Víme, že na to má. McLaren plánuje nasadit velká vylepšení. V Turecku se mu to nepodařilo a zdálo se, že na Red Bull nabral větší ztrátu. V kvalifikaci se před něj dostal Nico Rosberg z Mercedesu.

Musí to být opravdu "mega" vylepšení. Jednou se mu to ale letos už povedlo. Standardní zlepšení tým posune zpátky na místo hlavního soupeře, ale ten skutečně významný by Lewise s Jensonem mohl dostat na špici. Ferrari se v testech dařilo. Vypadalo tu dobře. Fernando Alonso obvykle před svými domácími fanoušky umí vytáhnout eso z rukávu, takže existuje možnost, že nad okruhem uvidíme oslavné ohňostroje.

Doporučujeme

Články odjinud