Obtížný monacký víkend Mercedesu pomohl vyřešit problémy

Špatný výkon ve Velké ceně Monaka pomohl Mercedesu identifikovat a vyřešit slabé stránky jeho letošního vozu formule 1. Shodli se na tom přední představitelé stáje.
Obtížný monacký víkend Mercedesu pomohl vyřešit problémy

Ačkoliv Mercedes vyhrál tři z prvních pěti závodů letošní sezóny, v ulicích Monte Carla se trápil. Valtteri Bottas dokončil závod na čtvrté pozici a Lewis Hamilton byl po startu z třináctého místa sedmý. Dvojité vítězství si naopak připsalo Ferrari.

Mercedes ale vyhrál tři z následujících čtyř velkých cen a sedmnáctibodovou ztrátu na Ferrari, kterou měl po Monaku, proměnil před letní přestávkou v náskok 39 bodů na čele Poháru konstruktérů.

Podle technického ředitele Mercedesu Jamese Allisona proto byl nepovedený závod v Monaku pro tým přínosem.

„Monako bylo okruhem, kde se ukázalo jen velmi málo dobrých částí našeho vozu a většina těch nejhorších,“ řekl Allison pro Motorsport.com.

Hamilton není spokojený se svým autem

Hamilton není spokojený se svým autem

„Pro nás to ale bylo opravdu prospěšné, protože jsme se díky tomu soustředili na to, kde jsme měli problémy. Bylo to velmi, velmi přínosné. Před Monakem jsme vyhráli několik závodů. Až na jednu výjimku jsme byli ve všech závodech na pole position.“

„Měli jsme jasně rychlé auto a můžete se chlácholit, že to všechno bude dobré, pro nás bylo ale opravdu užitečné, když jsme viděli, že s problémy, které jsme měli, se musíme vypořádat, protože monacká zkušenost se nám nelíbila.“

„Ale také zřetelnost, s jakou nám byly v Monaku (problémy) prezentovány, umožnila mnohem snáze diagnostikovat největší faktory a jak na ně, takže to bylo užitečné dvěma způsoby - jako podnět a jako diagnóza.“

Podle Allisona bylo největším krokem pro Mercedes pochopení problémů, a ne nasazení nových dílů.

„Od Monaka jsme zatím neměli slabý závod. Po Monaku následovala Kanada a my tam nepřivezli žádné vylepšení.“

Deset nejužitečnějších dnů sezóny

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff dodal, že deset dní po závodě v Monaku bylo pro tým zatím zřejmě nejužitečnějších v celém roce.

„Podobné momenty jsme měli už v minulosti, například v Singapuru (v roce 2015),“ řekl Wolff. „Oni po celou dobu pracují na velmi vysoké úrovni, když se ale stane to, co v Monaku, kdy je najednou všechna vaše výkonnost pryč, tak je tu ještě větší důraz na to, aby se zjistilo, co se stalo.“

„Jsem velice ohromen tím, jak se tým vyrovnal se situací a jak ji vyřešil. Tak to ale máme každý víkend. Každý víkend se snažíme identifikovat problémy, najít řešení a pokoušíme se přijít na to, jak můžeme optimalizovat naši výkonnost. Obtížím čelíme stále, většinou to ale veřejnost nevidí.“

U Mercedesu po Monaku pracovali na simulátoru 24 hodin denně

U Mercedesu po Monaku pracovali na simulátoru 24 hodin denně

Foto: Getty Images / Shaun Botterill

Diskuze (12) Další článek: Charlie Whiting byl na inspekci okruhu v Buenos Aires
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10