Obrovský tlak Red Bullu Gaslymu v jeho první kvalifikaci pomohl

Nováček v sestavě Toro Rosso Pierre Gasly řekl, že obrovský tlak ze strany Red Bullu v průběhu celé jeho kariéry mu pomohl vypořádat se s jeho první kvalifikací ve formuli 1.
Obrovský tlak Red Bullu Gaslymu v jeho první kvalifikaci pomohl

Gasly nahradil od Velké ceny Malajsie v kokpitu týmu Toro Rosso Daniila Kvjata a ve své první kvalifikaci na okruhu v Sepangu obsadil patnácté místo, když zaostal jen o 0,15 sekundy za svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem Jr.

Francouz se k programu Red Bullu připojil v roce 2013 poté, co v tom roce vyhrál titul v Eurocupu formule Renault. Jako člen Juniorského týmu Red Bullu následně vyhrál v závodech formule Renault 3.5 a v loňském roce se stal šampionem GP2.

Na otázku, zda je při prvním víkendu ve F1 nervózní, Gasly odpověděl: „Byl jsem ve skutečnosti překvapen, protože když jsem seděl ve voze, necítil jsem takový tlak.“

„Cítil jsem se dobře, protože jsem byl přesně tam, kde jsem chtěl být už jako dítě. Když jsem vyjížděl z boxů, už jsem přemýšlel nad tím, jak musím zahřát pneumatiky, abych byl konkurenceschopný. Jsem s tím skutečně spokojen.“

„Od chvíle, co jsem v programu, jsem byl pod obrovským tlakem ze strany Red Bullu, což mi rozhodně velmi pomohlo vyrovnat se dnes tak dobře s touto situací.“

Gasly se přitom ve své první kvalifikaci probojoval do druhé části, když v první části kvalifikace zajel osmý nejrychlejší čas. V Q2 sice zajel v porovnání s tím pomalejší čas, a ačkoliv je spokojen s tím, že je tak blízko svému týmovému kolegovi, dodává, že svou ztrátu mohl smazat lepším zahřátím pneumatik.

„V Q2 jsem ve druhé jízdě nedokázal z vozu získat vše,“ řekl Gasly. „Všichni si dělali prostor a já neměl pro první sektor správnou teplotu pneumatik. V prvních pěti zatáčkách jsem ztratil asi dvě a půl desetiny, v posledním sektoru jsem něco získal a dojel jsem desetinu za svým nejlepším časem.“

„Chybí nám trocha rychlosti, abychom bojovali o nejlepší desítku. Mluvil jsem (v průběhu víkendu) s Carlosem a zdá se, že to bude docela těžké.“

„Vyrovnat se s opotřebením a vědět, jak moc můžete tlačit a jak moc musíte šetřit, bude pro závod klíčové. Naučím se spoustu věcí, budu ale tlačit a snad budeme bojovat o dobré pozice.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Diskuze (16) Další článek: Udržet za sebou Vettela bude téměř nemožné, říká Alonso
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.