Před startem. Miro Konopka se chystá na poslední závod svého týmu ve vytrvalostním mistrovství světa WEC. Foto: Martin Straka Hypervozy v čele! Peugeot zatím sbírá zkušenosti, už příští rok by ale měl patřit k největším konkurentům Toyoty... Foto: Martin Straka Konopka v duelu s prototypem stáje Richard Mille Racing. I pro tento tým to byl poslední závod ve WEC. Foto: Martin Straka Bahrajnský had. Pět hypervozů a smečka prototypů LMP 2. Foto: Martin Straka Řvoucí lev před japonským samurajem... Foto: Martin Straka Alpine A480. Vůz dříve známý jako Rebellion R13. Historicky poslední prototyp LMP 1, který kdy závodil ve WEC. Foto: Martin Straka Foto: Martin Straka Britská krása. Aston Martin týmu TF Sport získal mistrovský titul ve třídě LMGTE - AM. Foto: Martin Straka Vozy GTE měly ve WEC do letoška dvě kategorie. Třída LMGTE - PRO (Ferrari) měla status mistrovství světa, třída LMGTE - AM (Porsche) byla vypsána pro soukromé stáje s amatérskými piloty v posádkách. Foto: Martin Straka Tovární vozy Porsche 911 RSR-19 v rozlučkových barvách. Bahrajnská osmihodinovka byla derniérou třídy LMGTE - PRO. Foto: Martin Straka Za plotem u hasičů. Žlutou Orecu stáje ARC Bratislava prohání další z prototypů LMP 2. Foto: Martin Straka Pozor, pneumatika! Ležícímu předmětu se vyhýbá prototyp týmu Zaka Browna United Autosports. Foto: Martin Straka A tady je sám pan majitel. Brown je fanouškům motorsportu znám především jako šéf McLarenu. Foto: Martin Straka Mizení za obzor. Důkaz, že pouštní okruh Sachír není úplná placka. Foto: Martin Straka Žlutý Chevrolet Corvette C8.R byl letošním obohacením třídy LMGTE - PRO. A uvidíme ho příští rok v poloprofesionální kategorii díky iniciativě Bena Keatinga. Foto: Martin Straka Hybridní Peugeot 9X8 v západu slunce... Foto: Martin Straka Mistrovská osmička. Posádka Sébastien Buemi, Brendon Hartley, Rjo Hirakawa získala titul letošních mistrů světa a příští rok bude opět s Toyotou své prvenství hájit. Foto: Martin Straka Když dostane jedna sada pneumatik pořádně zabrat... Foto: Martin Straka Poslední noční vystoupení ARC Bratislava ve WEC. I když úplna tma to v Bahrajnu není, závodí se zde pod umělým osvětlením. To bylo instalováno především kvůli Grand Prix F1. Foto: Martin Straka Americký pit stop. Foto: Martin Straka I v arabském světě už jsou ženy nedílnou součástí závodního paddocku. Foto: Martin Straka Corvette v akci. V pozadí speciál LMP 2 stáje JOTA Sport. Foto: Martin Straka Mechanik, který doplňuje palivo, potřebuje z bezpečnostních důvodů speciální helmu. Jako tento u týmu AF Corse. Foto: Martin Straka Alpine pod rouškou arabské noci. Foto: Martin Straka Francouzský tým Ultimate letos debutoval ve WEC. V rámci LMP 2 Pro-Am byl přímým konkurentem stáje ARC Bratislava. Foto: Martin Straka V boxech není čas ztrácet čas. Ani ve vytrvalostních závodech. Foto: Martin Straka Střídání jezdců. Vzrušující prvek při pit stopech ve světě sportovních vozů Foto: Martin Straka Když zrovna nedaleko okruhu probíhá letecký den... Foto: Martin Straka Železné dámy z týmu Iron Lynx letos ukázaly, že se jich mužští soupeři musí obávat. Nejenom ve WEC... Foto: Martin Straka Derniéra Iron Lynx ve WEC s vozy Ferrari. Od příštího roku se tým stává partnerem Lamborghini. Foto: Martin Straka Rychlý švýcarský expres Mathias Beche byl velkou posilou týmu ARC Bratislava. Foto: Martin Straka Slovenská parta naposledy připravena na závod mistrovství světa. Foto: Martin Straka Sébastien Buemi a Brendon Hartley slaví druhé místo v závodě a titul světových šampionů. Na fotce chybí jejich třetí parťák Rjo Hirakawa. Foto: Martin Straka Ferdinand Habsburg. Potomek šlechtického rodu, hluboce věřící skvělý závodník, který by byl býval mohl usednout na český trůn, pokud by se dějiny posledních sta let vyvíjely trochu jiným směrem... Foto: Martin Straka Šampioni! Alessandro Pier Guidi a Antonio Fuoco se radují. Ferrari v poslední sezoně LMGTE - PRO porazilo Porsche a slaví značkový titul. Foto: Martin Straka Šťastný Amato Ferrari. Pod jeho vedením zdolala italská značka německou konkurenci. Foto: Martin Straka Absolutní triumf. Toyota vyhrála poslední závod i oba šampionáty. A před tím v červnu ještě Le Mans. Foto: Martin Straka Antonio Fuoco a Miguel Molina slaví v LMGTE - PRO vítězství v posledním závodě sezony. Foto: Martin Straka Ikona. Někdejší šéf Audi Sport a strůjce úspěchů německé značky v Le Mans i WEC Wolfgang Ullrich v Bahrajnu nechyběl. Foto: Martin Straka Antonio Felix da Costa z týmu JOTA Sport se raduje z titulu v LMP 2. Ten získal společně s Robertem Gonzalezem a Willem Stevensem. Foto: Martin Straka Žádný déšť, to byla sprcha šampaňským... Foto: Martin Straka Z těch závodů jednomu vyhládne... Foto: Martin Straka 42 Fotogalerie Objektivem Martina Straky. Bahrajnské finále WEC a slovenská derniéra Jiří Šlégl 26. listopadu 2022 O druhé listopadové sobotě vyvrcholila osmihodinovkou v Bahrajnu jubilejní desátá sezona vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC. A pouštní závod byl zároveň posledním představením slovenského týmu ARC Bratislava na světové scéně. Na místě nechyběl ani fotograf a komentátor Martin Straka. F1sport.cz WECFotografie