Obcházet limit průtoku paliva by byla špinavá hra, říká Wolff

FIA vydala technickou směrnici, která potvrzuje, že obcházení limitu průtoku paliva je nelegální.
Obcházet limit průtoku paliva by byla špinavá hra, říká Wolff

Průtok paliva je od zavedení hybridních pohonných jednotek omezen na 100 kg za hodinu. Měří ho senzor, který ale pracuje v určitých intervalech. Red Bull měl podezření, že mimo měření dostává Ferrari do svého motoru více paliva, a tak se spíše obecně obrátil na FIA, která vydala technickou směrnici.

V USA pak Ferrari náhle zpomalilo. Souvislost s vydáním směrnice ale rázně odmítlo.

„Kdyby někdo dělal to, co objasnila technická směrnice, byla by to špinavá hra,“ řekl Wolff pro Motorsport.com.

„Ze způsobu, jakým byla technická směrnice formulována, vyplývá, že šlo o závažné porušení předpisů, takže nelze mluvit o šedých oblastech.“

V Maranellu krčí rameny. Neví, proč jim to v neděli v Austinu nejelo

V Maranellu krčí rameny. Neví, proč jim to v neděli v Austinu nejelo

Podle Wolffa data potvrdila, že se balíček Ferrari choval v Austinu jinak.

„Vedli jsme zrovna diskusi o datech ze závodu a rychlost vypadá velmi odlišně od posledních několika závodů. Nevím, zda jde o technickou směrnici nebo o jiný problém. Nemůžeme se podívat na to, co Ferrari dělá.“

Binotto vysvětlil, proč bylo Ferrari v USA pomalejší na rovinkách

Binotto vysvětlil, proč bylo Ferrari v USA pomalejší na rovinkách

Christian Horner naznačil, že postup Red Bullu byl standardní. Pokud by FIA dala najevo, že podobný postup je legální, pak by musela Honda také něco podobného vyvinout.

„TD (technická směrnice, pozn. redakce) je velmi jasná,“ řekl Horner. „Myslím, že to neznamená, že by někdo něco takového dělal, ale pokud tomu tak bylo, tak to bylo zjevně nelegální.“

Podle šéfa Red Bullu je pohonná jednotka velmi složitá po všech stránkách. Vysvětlení, která jsme požadovali, byla standardní věc, která se neustále odehrává mezi FIA a týmy. Vždy je dobré si to vyjasnit, než promarní úsilí.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Nová pravidla jsou čistý socialismus, říká Villeneuve

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10