Oba vozy týmu Alfa Romeo, které dojely na 7. a 8. místě, byly vyšetřovány sportovními komisaři.
Sportovní komisaři zahájili vyšetřování na podnět technického delegáta FIA. Jedná se o porušení článku 27.1 Sportovních pravidel, podle kterého musí jezdec řídit vůz sám a bez pomoci. V případě Alfy Romeo jde o způsob, jakým pracovala spojka v průběhu startu na mokré trati.
Sportovní komisaři dali oběma jezdcům penalizaci 30 sekund. Lewis Hamilton se tak posunul na 9. místo a Robert Kubica na 10.
Tým byl také vyšetřován podle článku 9.3 Technických pravidel, který se týká kontroly trakce.
FIA vyžaduje, aby se požadavek na točivý moment shodoval s okamžikem, kdy jezdec uvolní spojku. Pochopitelně existuje určitá tolerance. Zpoždění může dosáhnout až 0,07 s. V případě jezdců Alfy Romeo to však bylo výrazně více. U Giovinazziho to bylo 0,3 s, u Räikkönena 0,2 s.
V podstatě se jedná o obdobu kontroly trakce, která jezdcům pomáhá zabránit v prokluzu kol a tedy lepším startu. Vzhledem k tomu, že bylo navíc mokro, mohli jezdci získat výhodu.
Penalizace 30 sekund odpovídá penalizaci stop and go v závodě.
Tým argumentoval tím, že situace byla ovlivněna povětrnostními podmínkami a faktem, že tým nemohl v průběhu víkendu vyzkoušet startovní procedury na mokré trati.
Stewardi však oponovali tím, že technický delegát kontroluje stejný parametr u všech vozů a žádný jiný vůz problém neměl.
Tým se odvolá
Podle Frederica Vasseura se Alfa Romeo odvolá. „Vyskytla se nám porucha spojky, která byla mimo naši kontrolu a my ji dále zkoumáme. Respektujeme proces FIA a práci stewardů, ale budeme se proti tomuto rozhodnutí odvolávat, protože věříme, že máme důvody.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson