Mercedes zažil v sobotní kvalifikaci menší zklamání, přesto si Rosberg i Schumacher dál věří.
Poté, co Rosberg vyhrál první páteční trénink, se jezdci Mercedesu kvalifikovali do Velké ceny Kanady v Montrealu na šestém a osmém místě. Na vítězného Vettela ztratil Rosberg přesně osm desetin sekundy. Schumacher byl ještě o půl desetiny pomalejší.
Mercedes pravidelně posílá své jezdce v závěrečné části kvalifikace pouze na jeden měřený pokus. V Kanadě se ale tato taktika nepotkala s požadovaným výsledkem. Zvláště Michael Schumacher měl problém zahřát super měkkou směs na požadovanou teplotu. Sedminásobný mistr světa musel během svého rychlého kola řešit technický problém, který mu znemožnil zlepšit jeho pozici.
"Můžeme být docela spokojeni s kvalifikací. Ztratil jsem na chvíli kontrolu nad vozem v zatáčce číslo čtyři, ale jinak moje kolo bylo čisté," řekl novinářům Schumacher. "Budeme muset analyzovat co se stalo, ale jinak šlo všechno celkem dobře. Máme dobré nastavení na dlouhé vzdálenosti, takže v závodě budeme konkurenceschopní."
Rosberg, který se kvalifikoval mezi oběma mcLareny si pochvaloval pokrok, který jeho tým udělal. "Jsem si jistý, že se nám v závodě povede lépe, než v Monaku," řekl. "Soustředili jsme veškerou práci na závodní rychlost a doufám, že můžeme zítra překvapit. Máme navíc ušetřenou jednu sadu čerstvých měkkých pneumatik."
Šéfové týmu Ross Brawn a Norbert Haug cítí, že jejich jednokolová strategie dala jejich jezdcům slušnou výchozí pozici pro závod. Pokud počasí nepřinutí plány týmu změnit.
"Měli jsme dobrou kvalifikaci a tým odvádí skvělou práci," řekl Brawn. "Oba jezdci si pro závod ušetřili jednu sadu měkkých pneumatik, což jim dává slušnou pozici do závodu."
"Možná jsme byli schopni získat ještě o dvě pozice lepší výsledek ve třetí části kvalifikace," dodal Haug. "Nicméně, ušetřená sada čerstvých pneumatik je výhodnější. Samozřejmě, pokud se závod odjede na suchu."