Oba jezdci HRT se pohodlně vešli do kvalifikačního limitu

První část kvalifikace znamenala již tradičně stopku pro mladší týmy. Desátá řada patří Caterhamu, jedenáctá Marussii a poslední dvanáctá HRT. AKTUALIZOVÁNO
Oba jezdci HRT se pohodlně vešli do kvalifikačního limitu

Caterham

Nejlepší z mladších týmů byl znovu Caterham. Jezdci ze stáje Tonyho Fernandese vybojovali devatenácté, respektive dvacáté místo. Heikki Kovalainen si po kvalifikaci stěžoval na to, že jej během jeho rychlého kola zdržoval Pastor Maldonado, a apeluje na sportovní komisaře, aby pilota Williamsu náležitě potrestali. "Vůz se zdá být dobře vyvážený a pravděpodobně se z něj v Q1 více vytěžit nedalo. V prvním kole jsem byl na zadní rovince blokován Maldonadem, takže uvidíme, jak se to vyřeší. Kličkoval tam a já jsem se mu velmi přibližoval, očividně se mě nechystal pustit před sebe. V poslední zatáčce jsem mu byl těsně u zadku. Nestálo mě to moc času, protože jsem byl schopný zajet další kolo. V každém případě ale udělal chybu a myslím si, že za ni zaplatí," popsal celou situaci ze svého pohledu Fin. Vitalij Petrov si po kvalifikaci pro změnu stěžoval na to, že se jeho vůz nechoval ideálně. Nakonec se mu podařilo svůj jezdecký styl přizpůsobit nastavení vozu a dojel si pro dvacáté místo na startu zítřejšího závodu. "Dnes jsem měl pár problémů s tím, jak najít správné vyvážení," přiznal ruský jezdec. "Z prvních dvou závodů víme, že v neděli se nám daří dobře zacházet s pneumatikami, takže s dobrým plánem a trochou štěstí by nám zítřek možná mohl přinést něco dobrého," dodal.

Marussia

Podobnými problémy trpěl i Timo Glock z Marussie. Oproti včerejšku se jízdní vlastnosti MR01 výrazně zhoršily a tým musel hledat nové nastavení. "Pro mě to dnes byla velmi obtížná sobota. Vůz byl o poznání lepší včera, kdy jsem z něho měl dobrý pocit. Z nějakého důvodu jsem dnes ráno trpěl masivní přetáčivostí a zápasil jsem s vyvážením. Té přetáčivosti jsme se ve třetím volném tréninku nemohli zbavit, takže jsme do kvalifikace museli udělat nějaké změny a já jsem ve voze ztratil trochu jistoty. Musel jsem si na vůz znovu zvykat. Musím být spokojený (alespoň) s tím, že vyvážení je znovu zpět. Stále jsem však nebyl schopen tlačit na pilu tak jako včera a my musíme zjistit proč," nechal se slyšet Glock, jenž odstartuje jako jednadvacátý. Drobné zklamání pociťuje i týmový kolega Charles Pic. Tomu se podle svých slov nepodařilo zajet ideální kolo a zítra bude do závodu vyjíždět z dvaadvacátého místa. "Jsem trochu zklamaný. Dnes jsem nebyl schopný poskládat své nejlepší sektory dohromady. Musíme být ale spokojeni s progresem, který jsme s autem během víkendu udělali. Vývojové úpravy, které jsme s sebou přivezli, se ukázaly být velmi dobré. To můžeme vidět ve ztrátě na Caterham, která se od Malajsie znovu zmenšila," podotkl francouzský mladík.

HRT

Španělská stáj potvrdila jisté zlepšení, kterého od úvodního závodu sezony v Austrálii dosáhla. Oba jezdci splnili kvalifikační limit se značnou rezervou a nic jim tedy nebrání postavit se na start Velké ceny Číny. Lepší z dvojice pilotů byl v sobotu odpoledne Pedro de la Rosa, který pro svůj tým získal třiadvacátou příčku. "Myslím si, že to byla dosud naše nejlepší kvalifikace," vyhodnotil svůj dnešní výkon Pedro de la Rosa. "Už jsem říkal mnohokrát, že máme hodně prostoru pro zlepšení. V kvalifikaci jsme provedli několik různých změn v nastavení a vůz reagoval dobře," pochvaloval si španělský veterán. Jako poslední odstartuje druhý pilot HRT Narain Kartykejan. "Ráno jsme měli nějaké problémy se zavěšením, ale během odpoledne jsme je vyřešili. V kvalifikaci jsem byl v mém prvním kole blokován a na první sadě pneumatik jsem nezajel dobrý čas. Ve druhém kole jsem si udělal plošku (na pneumatice), a z toho důvodu jsem ho nezajel tak dobře. Nicméně, pohodlně jsme se vešli do 107%, a to je důležité," řekl po kvalifikaci Ind.        

Aktualizace

Stejného prohřešku jako Pastor Maldonado se v první části kvalifikace dopustil také Pedro de la Rosa. Ten podle sportovních komisařů blokoval Maldonadova týmového kolegu Bruna Sennu. I v jeho případě zvolili komisaři pouze napomenutí.

Další článek: Alonso odhaduje své šance na zisk titulu realisticky

10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10