Oba jezdce BMW Sauberu trápila přilnavost

Willy Rampf: Oproti jiným týmům jsme ztratili.
Oba jezdce BMW Sauberu trápila přilnavost

Letošní kvalifikace na Velkou cenu Číny se pilotům stáje BMW Sauber příliš nevydařila. Robert Kubica, který v pátek zkoušel KERS, ale nakonec se rozhodl během víkendu pokračovat bez něj, zajel v první části kvalifikace až osmnáctý nejrychlejší čas. Nick Heidfeld, který jezdí s KERS od začátku sezóny, těsně nepostoupil do bojů o prvních deset míst na startovním roštu.

"Mé první a nejrychlejší kolo ve druhé části kvalifikace bylo nejlepší, jaké jsem mohl z auta dostat. Bylo opravdu dobré. Doufal jsem, že při druhém výjezdu zajedu ještě lepší, protože podmínky na trati se během kvalifikace vždy zlepšují. Jenže jsme z nějakého důvodu neměli přilnavost," litoval Heidfeld a dodal, že je třeba zjistit příčiny.

Do závěrečné části kvalifikace sice Němec nepostoupil o 0,01 sekundy, ale přiznal, že momentálně jeho týmu schází rychlost. "Ve Španělsku bychom měli mít k dispozici některá aerodynamická zlepšení. Z aktuální situace musíme vytěžit maximum," je si vědom Němec, který by si zítra v závodě přál déšť. "Musíme pečlivě popřemýšlet nad strategií. Vzhledem k tomu, že nejsem v top ten, můžeme si vybrat, kolik natankujeme."

Na nedostatek přilnavosti si stěžoval i Kubica. "Trápil jsem se s měkčí směsí pneumatik. Po ranním tréninku jsem něco takového nečekal. Rozdíl mezi měkčími a tvrdšími pneumatikami byl větší," divil se Polák. Za jednu z hlavních příčin, proč nezajel lepší čas, vidí svou chybu při brzdění v zatáčce dvanáct.

Zklamán z výsledků kvalifikace byl pochopitelně i šéf týmu Mario Theissen. Už data z volných tréninků podle něj ukazovala, že není vše v pořádku. Například na potíže s přilnavostí si stěžovali oba jezdci, ale týmu se nepodařilo problém vyřešit, což ovlivnilo pozice obou vozů na startovním roštu. "Musíme připravit dobrou strategii," dodal.

Hlavní inženýr Willy Rampf přiznal, že tým na základě výkonu v prvních dvou závodech očekával úplně jiné výsledky. "Oproti jiným týmům jsme ztratili. Abychom se přiblížili nejlepším, musíme snížit naši ztrátu intenzivním vývojovým programem," uvědomuje si zkušený technik.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A