Oba jezdce BMW Sauberu trápila přilnavost

Willy Rampf: Oproti jiným týmům jsme ztratili.

Letošní kvalifikace na Velkou cenu Číny se pilotům stáje BMW Sauber příliš nevydařila. Robert Kubica, který v pátek zkoušel KERS, ale nakonec se rozhodl během víkendu pokračovat bez něj, zajel v první části kvalifikace až osmnáctý nejrychlejší čas. Nick Heidfeld, který jezdí s KERS od začátku sezóny, těsně nepostoupil do bojů o prvních deset míst na startovním roštu.

"Mé první a nejrychlejší kolo ve druhé části kvalifikace bylo nejlepší, jaké jsem mohl z auta dostat. Bylo opravdu dobré. Doufal jsem, že při druhém výjezdu zajedu ještě lepší, protože podmínky na trati se během kvalifikace vždy zlepšují. Jenže jsme z nějakého důvodu neměli přilnavost," litoval Heidfeld a dodal, že je třeba zjistit příčiny.

Do závěrečné části kvalifikace sice Němec nepostoupil o 0,01 sekundy, ale přiznal, že momentálně jeho týmu schází rychlost. "Ve Španělsku bychom měli mít k dispozici některá aerodynamická zlepšení. Z aktuální situace musíme vytěžit maximum," je si vědom Němec, který by si zítra v závodě přál déšť. "Musíme pečlivě popřemýšlet nad strategií. Vzhledem k tomu, že nejsem v top ten, můžeme si vybrat, kolik natankujeme."

Na nedostatek přilnavosti si stěžoval i Kubica. "Trápil jsem se s měkčí směsí pneumatik. Po ranním tréninku jsem něco takového nečekal. Rozdíl mezi měkčími a tvrdšími pneumatikami byl větší," divil se Polák. Za jednu z hlavních příčin, proč nezajel lepší čas, vidí svou chybu při brzdění v zatáčce dvanáct.

Zklamán z výsledků kvalifikace byl pochopitelně i šéf týmu Mario Theissen. Už data z volných tréninků podle něj ukazovala, že není vše v pořádku. Například na potíže s přilnavostí si stěžovali oba jezdci, ale týmu se nepodařilo problém vyřešit, což ovlivnilo pozice obou vozů na startovním roštu. "Musíme připravit dobrou strategii," dodal.

Hlavní inženýr Willy Rampf přiznal, že tým na základě výkonu v prvních dvou závodech očekával úplně jiné výsledky. "Oproti jiným týmům jsme ztratili. Abychom se přiblížili nejlepším, musíme snížit naši ztrátu intenzivním vývojovým programem," uvědomuje si zkušený technik.

Diskuze (17) Další článek: McLaren podle Hamiltona pomalu zažívá vzkříšení
13:10 | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
8:17 | odkaz
8:14 | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10