O vítězství nás připravil softwarový problém, myslí si u Mercedesu

Tým Mercedes má podezření, že softwarový problém stál Lewise Hamiltona vítězství v úvodním závodě letošní sezóny formule 1, Velké ceně Austrálie, když se před něj během virtuálního safety caru dostal Sebastian Vettel z Ferrari.
O vítězství nás připravil softwarový problém, myslí si u Mercedesu

Hamilton po startu z pole position vedl závod. Během virtuálního safety caru, který byl povolán pro odklizení vozu Romaina Grosjeana, však Vettel zajel do boxů a dostal se před svého soupeře.

Hamilton byl překvapen, že jej tým neupozornil na Vettelovu ztrátu. Podle týmu přitom za ztrátu vedení mohla chyba v naprogramování softwaru.

„Mysleli jsme si, že máme kolem tří sekund náskok, musíme se proto zeptat počítačů, a to právě teď děláme,“ řekl pro Sky šéf týmu Toto Wolff.

„Pokud máme někde softwarový problém, musíme jej opravit. Myslím, že problém je v našem systému. Potřebujete patnáct sekund a my měli dvanáct, což jsme si mysleli, že bude stačit, ale nestačilo.“

Podle Wolffa je část problému v tom, že systém Mercedesu nesprávně vypočítal rozdíly během závodu.

„Je to situace se zvláštní konstelací vozů na trati, kterou jsme ještě nezažili, takže rozdíl, který jsme potřebovali, byl systémem nesprávně vypočítán.

Způsob, jakým jsou nastaveny algoritmy, způsob, jakým jsou naprogramovány počítače, zelené světlo nám vždy stačilo, abychom zůstali vpředu. Pak jsme ale viděli obrázky v televizi a nestačilo to.“

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Diskuze (41) Další článek: Jezdcem dne se v GP Austrálie 2018 stal Fernando Alonso
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10