O složitých technických problémech bude rozhodovat panel odborníků  | Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

O složitých technických problémech bude rozhodovat panel odborníků

Složitější technické otázky bude možné nyní řešit jiným způsobem.

Sportovní komisaři minulý týden nevyslyšeli argumenty Red Bullu a rozhodli, že systém DAS je legální. Zjednodušeně řečeno je podle nich součástí systému řízení a ne systému zavěšení, a proto je v souladu s pravidly.

Red Bull věří, že DAS slouží k zahřívání pneumatik. Také britská Sky si všimla, že jezdci používají DAS ve výjezdovém kole (out lap). Mercedes to ale popřel. 

Nový panel FIA

Přestože byl systém DAS odhalen už během předsezónních testů, musel Red Bull s protestem vyčkat až do prvního závodního víkendu. Teprve poté lze podat protest, který řeší sportovní komisaři a to na základě názoru technického delegáta FIA. 

FIA nyní provedla změnu. Týmy se budou moci obrátit na skupinu odborníku. Mělo by to vést týmy k tomu, aby více důvěřovaly stanovisku FIA a podávaly méně protestů během víkendů F1, protože si budou vědomy toho, že šance na úspěch je velmi malá.

„Sportovní komisaři se spoléhají na interpretaci našich odborníků,“ řekl Jean Todt, kterého cituje Motorsport.com. 

„Na naše odborníky je vyvíjen velký tlak. Proto jsme se rozhodli, že v případě delikátních interpretací bude existovat malý panel tří odborníků, kteří budou muset souhlasit nebo nesouhlasit s jednou interpretací.“

„Takže to nebude jen jeden člověk, který může říct ano, černá, nebo bílá. Bude to skupina tří odborníků a navíc mohou získat názor odborníka na elektroniku, motor, aby mohli odpovědět.“

Podávat protest v průběhu víkendů bude možné podle Todta samozřejmě i nadále.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Doporučujeme

Články odjinud