O rozpočtovém stropu a dalších pravidlech budou týmy jednat příští týden

Týmy formule 1 se sejdou 22. ledna v Ženevě, aby jednaly o dalších změnách pravidel pro příští sezóny. Důležitým bodem budou úspory.
O rozpočtovém stropu a dalších pravidlech budou týmy jednat příští týden

Snižování nákladů chce formule 1 dosáhnout pomocí rozpočtového stropu, který by vstoupil v platnost od roku 2015. Tento záměr sice týmy odsouhlasily, ale stále se ozývají kritické hlasy.

Například Ferrari se domnívá, že týmy automobilek by mohly strop snadno obcházet. Jistou skepsi vyjádřil také McLaren. Příští týden chtějí stáje jednat nejen o rozpočtovém stropu, ale konečný program zatím není.

"Předložili jsme nápad, podle kterého bychom udělali něco jiného místo stejného přístupu ke všem," vysvětloval šéf Ferrari Stefano Domenicali pro Autosport.

"Protože abychom byli féroví, hovoříme tady o něčem (rozpočtovém stropu), co ovlivní jen větší týmy, ne ty malé, které jsou na umření. Proč bychom nezvážili například přístup, kdy tým může vydělat určité množství peněz a utratit určité množství peněz?"

"Pak bychom mohli udržet rovnováhu mezi příjmy a náklady, aby různí lidé s různými strukturami měli své přístupy k různým situacím."

O potřebě dál jednat nepochybuje ani Lotus. Prostý strop by podle šéfa týmu Erica Boulliera nestačil.

"Pořád jsme daleko od něčeho konkrétního. Je třeba si uvědomit, že máte asi tři nebo čtyři týmy, které si můžou dovolit utrácet dvakrát víc, než je průměr zbytku roštu."

"Pro mě není problém, co utrácejí, protože čím víc utrácejí, tím lepší to svým způsobem je pro formuli 1. Ale potřebujeme konkurenceschopnost, která umožní většině týmům bojovat o pódia."

"Pokud budete mít stejného vítěze, jako jsme měli v minulosti, mohlo by to být nebezpečné pro formuli 1. A musíme zajistit stabilitu paddocku pro většinu týmů, aby mohlo více týmů bojovat o šampionát, aby byly závody více vzrušující."

Další článek: Jak vysoké musí týmy zaplatit zápisné do sezóny 2014

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)