O platících jezdcích bychom hovořit neměli, zlobí se Kaltenbornová

Šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová považuje za normální, že jezdci mají své sponzory, kteří podporují jejich kariéry až do formule 1.
O platících jezdcích bychom hovořit neměli, zlobí se Kaltenbornová

Počet jezdců, kteří jsou označováni za platící, bude letos vysoký. Takovou nálepku si nesou Pic, Van der Garde, Chilton, Razia a v neposlední řadě Gutiérrez. O dalších se spekuluje, jak moc jim pomohla finanční podpora.

"Všechny ty diskuze o platících jezdcích se podle mě vymkly," ohradila se Kaltenbornová v rozhovoru pro oficiální stránky formule 1. "Děje se to, že mnoho partnerů nebo sponzorů podporuje jezdce od samého začátku."

"Dobrým příkladem je Sergio (Pérez). Byl součástí Escuderie Telmex, což je závodní škola. Podporují ho od samého začátku a je přirozené, že když vstoupí na vrchol motorsportu, přijdou s ním."

"Je tu tolik jezdců, kteří také přivedli své partnery, kteří je podporovali od začátku. V nižších sériích se o platících jezdcích nehovoří, protože je normální, že má jezdec partnery, kteří ho podporují. Takže proč nepoužívat stejné standardy ve formuli 1? Pak by tu všechny ty diskuze o platících jezdcích nebyly."

Faktem ale zůstává, že letos museli vyklidit své sedačky zkušení jezdci, kteří neměli finanční podporu, jako jsou Kovalainen a Glock.

"Svým způsobem je to znepokojující, jestli je to opravdu ten důvod, proč museli jít pryč," uznala šéfka hinwilské stáje. "To by nebyl dobrý vývoj, protože formule 1 potřebuje mít nejlepší jezdce, a ne nutně ty, kteří mají peníze."

"Ale také musíte být féroví k mladým jezdcům, kteří přicházejí, a nenálepkovat je okamžitě jako platící. Na startovním roštu docházelo ke fluktuacím vždy a nikdo neomílal platící jezdce. Všichni, kdo přijdou do formule 1, jsou na vysoké úrovni. A když je tu omezený počet sedaček, tak každý tým samozřejmě hledá to nejlepší řešení. Kdo by to nedělal?"

Jedním z jezdců, kteří letos o své místo přišli také kvůli nedostatku sponzorů, byl Kamuj Kobajaši.

"Ano, bylo to překvapující," odpověděla Kaltenbornová na otázku, zda ji zaskočilo, že se za něj nepostavili japonští sponzoři. "Když k nám Kamuj přišel, neměl sponzory, nic. Ale byli jsme přesvědčení o jeho talentu a pro nás to byl správný krok."

"Předvedl s námi několik skvělých výkonů, jeho pódium v Suzuce bylo tak emotivní, tolik dojal celý dav lidí způsobem, jaký jsem v životě neviděla. Byl skvělým týmovým hráčem, hodně udělal pro týmového ducha. Takže je překvapivé, že tak příjemný člověk nemůže získat podporu od motorsport milujícího národa, jako jsou Japonci."

"To by mělo být něco jako varování, že bychom možná měli něco změnit. Když máte závod v určité zemi a máte místního hrdinu, pomůže to formuli 1, aby tam byla úspěšná. Ale také musím jasně říct, že jsme Kamujovi pro rok 2013 nikdy nic neslíbili."

Další článek: Hamilton: Jsem připraven dojet v Austrálii patnáctý

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.