O limitech tratě zatím nic schváleno nebylo, vysvětlil Ecclestone

Dodržování limitů tratě se stalo v Německu opět velkým tématem. Narazily na sebe postoje týmů a FIA.
O limitech tratě zatím nic schváleno nebylo, vysvětlil Ecclestone

Strategická skupina se ve čtvrtek shodla na tom, že by se nedodržení limitů tratě nemělo trestat. Druhý den se ale proti postavil Charlie Whiting a FIA napočítala jen v prvním tréninku přes 90 porušení limitů v první zatáčce.

Arrivabene, Wolff, Horner pak v pátek a v sobotu lobovali u Ecclestona, aby Whitinga přemluvil. Ten nakonec částečně couvnul a dodržování limitů v první zatáčce se posuzovalo benevolentněji.

Limity tratě v Německu: FIA nakonec zmírnila svůj přístup

Limity tratě v Německu: FIA nakonec zmírnila svůj přístup

„Charlie tak nějak cítí, že bychom se měli více držet pravidel,“ uvedl Ecclestone pro Motorsport.com. „Existují pravidla, která říkají, kde můžete jezdit a kde ne.“

„Dal jsem to na jednání Strategické skupiny – veřejnost tomu nerozumí a nezajímá ji to. Ale zatím máme pravidla a těch se musíme držet. I když to bylo na jednání Strategické skupiny projednáno a více méně jednomyslně přijato, nemůžeme to změnit, protože Strategická skupina ve skutečnosti nehlasovala. Kdyby hlasovala, muselo by to jít do Komise F1 a tam získat souhlas.“

„Takže se to opravdu nemohlo stát. Musíme to udělat správně – napsat pravidlo, hlasovat o pravidle.“

Podle Ecclestona ale není situace tak horká, že by způsobila nějaký rozkol mezi FIA a týmy. „Nakonec, jsou to sportovní komisaři, kteří dělají rozhodnutí. Pokud někdo překročí bílou čáru, co se stane? Jsou to sportovní komisaři, kdo rozhodne, zda bude penalizován nebo ne.“

„Myslím, že pokud nezíská výhodu, tak se na to tak přísně nedívají, takže to není tak strašné. Pokud získá výhodu, vezmou mu čas.“

Podle Wolffa aby se mohla pravidla v průběhu srpna změnit. Wolff současně doplnil, že Strategická skupina jen dává doporučení Komisi F1. Interpretace pravidel je pak na Whitingovi.

„V Hockenheimu jsou pravidla jasná. Není zatáčka, kde můžete být širocí a zrychlit. Takže v tuto chvíli není žádný problém. Myslím, že budeme mít další diskuse do Spa.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Nejrychlejší je v Německu strategie na tři zastávky, říká Pirelli

14:06 | Sebastian Vettel dává do aukce "duhovou" helmu, kterou měl v Turecku. Dražba začne na jeho webu po závodě. Má jít o jedinou Vettelovu helmu z doby u Ferrari, která se dostane do soukromých rukou.
10:01 | Před 45 lety zemřel společně s pěti dalšími členy svého týmu při letecké nehodě Graham Hill. Vraceli se z testu na okruhu Paula Ricarda. Hill byl prvním a je stále jediným držitelem trojité koruny.
28. listopadu | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
28. listopadu | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10