O Kubicovu sedačku se hlásí první jezdci v čele s Liuzzim

O Kubicovu sedačku se hlásí první jezdci v čele s Liuzzim

Celý svět formule 1 přeje Robertu Kubicovi brzké uzdravení, ale zároveň se musí věnovat otázce, kdo polského pilota u Renaultu nahradí. Ve hře je atraktivní sedačka.

Renault v loňské sezóně svojí formou překvapil a dokázal v závodech bojovat o stupně vítězů. Tím se stal pro piloty nejzajímavější stájí po velké čtyřce, kterou tvoří Red Bull, McLaren, Ferrari a Mercedes. Nehoda Roberta Kubici proto znamená uvolnění velmi zajímavé závodní sedačky pravděpodobně na celou sezónu.

Renault se však ocitl ve velmi obtížné situaci, protože po spojení s Lotusem potřebuje letos udělat ještě lepší dojem než loni a k tomu potřebuje pilota, který má zkušenosti se závoděním na čele a vítězením v Grand Prix. A takový volný jezdec na trhu není.

Stáj z Enstonu má armádu pěti záložních pilotů: Bruna Sennu, Romaina Grosjeana, Fairuze Fauzyho, Ho-Pin Tunga a Jana Charouze. Nejzkušenější z nich je Senna, jenž odjel celou minulou sezónu pro HRT, ale svými výkony nijak neoslnil. Grosjean odjel část sezóny 2009, Fauzy jezdil pro Lotus v trénincích a Tung zná formuli 1 z testů.

Šéf Renaultu Eric Boullier přiznal, že pokud má tým nahradit Kubicu na celý rok, zváží možnosti mimo své záložní jezdce. Jako nejzkušenější se tak nabízí dvojice jmen Nick Heidfeld a Tonio Liuzzi. Nejvíce kilometrů poblíž čela závodů najezdil německý pilot, ale žádnou Grand Prix ještě nevyhrál. Ital se netají tím, že po předčasném vyhazovu z Force Indie by místo u Renaultu uvítal.

"Ta nejdůležitější věc je Robertovo zdraví," řekl Liuzzi pro 422race.com. "Jestli pak bude mít Renault jistotu, že Robert do vozu neusedne, tak tu může být šance a já pochopitelně doufám, že ji dostanu já a ne někdo jiný. Ale znovu, prioritou je Robertovo zdraví."

Další možností pro Renault je pokusit se vyvázat z platné smlouvy některého z testovačů. S Pirelli je spojený Pedro de la Rosa, ale mnohem lákavější je jméno Nica Hülkenberga, který se upsal Force Indii. V barvách Williamsu loni podával slibné výkony, které vyvrcholily pole position v Interlagosu.

"Máme smlouvu s Force Indií a ze své vlastní iniciativy je (Renault) kontaktovat nebudeme," uvedl člen Hülkenbergova manažerského týmu Timo Gans pro Daily Mail. "Pokud by nás Renault kontaktoval, začali bychom o tom přemýšlet, ale zatím tomu tak není. Snad se Robert brzy uzdraví."

A nakonec je tu ještě jedna teoretická možnost. Jméno Kimiho Räikkönena se od jeho odchodu z formule 1 neustále vrací jako duch a bývalý mistr světa z Finska plní titulky i teď. Žádné vyjádření z jeho strany se ale zatím nepodařilo získat. Räikkönen je ovšem přihlášený do letošní sezóny WRC s vlastním týmem ICE 1 Racing, který bude provozovat vůz Citroën DS3. Fin jistě uzavřel mnoho smluv na zajištění účasti v rallye a vše náhle ukončit by nebylo snadné.

Je třeba také připomenout, že Renault předběžně jednal s Räikkönenem už loni, když zvažoval výměnu Vitalije Petrova, a Fin naštvaně vše utnul, když se tehdy ještě francouzská stáj chtěla ujišťovat o jeho motivaci. Otázkou by také byla jezdcova fyzická kondice, protože rallye vozy kladou jiné nároky než monoposty F1. Přesto všechno Räikkönen představuje zdaleka tu nejatraktivnější možnost z hlediska týmu i fanoušků, Iceman byl totiž ještě loni navzdory svému odchodu třetím nejoblíbenějším pilotem formule 1, ukázal to průzkum veřejného mínění. O jeho schopnostech být pochyb také nemůže, v roce 2007 vyhrál titul mistra světa a celkem triumfoval v 18 Grand Prix.

Doporučujeme

Články odjinud