Mercedes na jaře představil velmi netradiční řešení bočnic. I když letošní vůz stáje z Brackley nakonec nedokázal zabojovat o titul, německý tým prý neuvažoval o tom, že by se svého konceptu vzdal.
Mercedes vzbudil při předsezonních testech v Barceloně velké pozdvižení, když ve Španělsku vyjel s vozem, jenž měl prakticky nulové bočnice. Hlavní konkurence, vč. Ferrari a Red Bullu, se přitom po změně technických pravidel vydala zcela jiným směrem.
Navzdory očekáváním se ale nový vůz Mercedesu s označením W13 neukázal tak konkurenceschopný jako jeho předchůdci, se kterými německý tým oslavil rekordních osm výher v Poháru konstruktérů v řadě.
Ani to však Mercedes nedonutilo k tomu, aby koncept ultra-tenkých bočnic opustil a nechal se inspirovat u konkurence.
„Většina technických řešení, jsou z velké části tvořena částmi, které nejsou vidět,“ řekl šéfinženýr Mercedesu Andrew Shovlin pro Autosport.
„Kdybychom se více soustředili na to, abychom našli rychlé řešení, možná bychom cizí koncept zkopírovali, zavedli a zjistili, co dělá. Naším cílem ale vždy bylo, abychom sami danou věc pochopili, poznali a našli si vlastní cestu. Protože pokud chcete vyhrávat závody a šampionáty, nedosáhnete toho tím, že budete kopírovat design ostatních,“ je přesvědčen Shovlin.
Rychlost na rovinkách není vše
Jednou ze slabých stránek Mercedesu byla i rychlost na rovinkách, kde naopak získával Red Bull. Podle Shovlina ale není maximálka tím nejdůležitějším.
„Když se podíváte na Brazílii, tak tam jsme sice neměli nejrychlejší auto, ale přesto jsme je (Red Bull) dokázali předjet a získat double. Mít rychlý vůz na rovinkách není naší nejvyšší prioritou. Podívejte se třeba na Williams, který bývá v přímce nejrychlejší… Nejedná se o věc, která by definovala vaši výkonnost.“