O formuli 1 má zájem 40 nových lokalit

O formuli 1 má zájem 40 nových lokalit

Komerční šéf formule 1 Sean Bratches řekl, že od jeho nástupu do funkce vyjádřilo až 40 různých lokalit zájem pořádat velkou cenu formule 1.

Společnost Liberty Media, která stojí v čele formule 1, se nyní zaměřuje na nové podniky. Cílem jsou přitom městské okruhy ve významných městech, které mají přednost před finančně výhodnými kontrakty.

„V tuto chvíli je podle znění Concordské dohody stropem 25 (závodů v sezóně),“ řekl Bratches Autosportu. „Za těch sedm měsíců, co jsem ve funkci, mě oslovilo asi 40 zemí, měst, obcí, knížectví se zájmem pořádat závod formule 1, což je nesmírně povzbudivé.“

„Historicky je to velice reaktivní proces, pokud jde o města přicházející se zájmem o formuli 1. My se na to snažíme reagovat a být mnohem více proaktivní v identifikování měst a lokalit, které by posunuly naši značku a strategii hostit závody tam, kde můžete oslovit velké základy fanoušků, zejména v centrech měst.“

Bratches dodává, že trendem bude přivést spíše městské než klasické okruhy. „Nemyslím si, že se postaví příliš dalších účelových okruhů.“ Nechtěl však prozradit, která města by mohla z kalendáře vypadnout, když řekl: „jak uvidíte, některé vypadnou, jiné přibudou. My se velmi snažíme maximalizovat příležitosti, které tyto velké ceny nabízí.“

Rozdělení sezóny podle lokalit

Bratches by zároveň rád rozdělil sezónu podle regionů. Evropské, asijské a americké závody by tak ve snaze zlepšení logistiky měly být v kalendáři u sebe.

„V tuto chvíli skáčeme po celé zeměkouli bez nějakého řádu,“ řekl. „V ideálním světě, a teď neberte vážně to pořadí, by byla první třetina závodů v Evropě, druhá třetina v Americe a poslední v Asii. Díky tomu můžete být efektivní v přemisťování celého tohoto kolotoče.“

„Když cestujeme po Evropě, tak máme 350 kamionů, které všechno přesouvají, a více než deset Boeingů 747, která s námi létají po celém světě. Další příležitostí z pohledu fanouška je možnost mu říct 'příští dva nebo tři měsíce budete muset vstávat brzy, abyste mohli sledovat velké ceny, další dva měsíce to bude odpoledne a pak v noci'.“

„Pak je tu komerční hledisko. Pokud máte entitu, která funguje jen v Evropě, je v tuto chvíli velice obtížné udržet ji během velkých cen v Evropě, protože přicházíme a odcházíme. Mít to nastavené takhle vytváří sponzorské příležitosti.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud