O formuli 1 má zájem 40 nových lokalit

Komerční šéf formule 1 Sean Bratches řekl, že od jeho nástupu do funkce vyjádřilo až 40 různých lokalit zájem pořádat velkou cenu formule 1.
O formuli 1 má zájem 40 nových lokalit

Společnost Liberty Media, která stojí v čele formule 1, se nyní zaměřuje na nové podniky. Cílem jsou přitom městské okruhy ve významných městech, které mají přednost před finančně výhodnými kontrakty.

„V tuto chvíli je podle znění Concordské dohody stropem 25 (závodů v sezóně),“ řekl Bratches Autosportu. „Za těch sedm měsíců, co jsem ve funkci, mě oslovilo asi 40 zemí, měst, obcí, knížectví se zájmem pořádat závod formule 1, což je nesmírně povzbudivé.“

„Historicky je to velice reaktivní proces, pokud jde o města přicházející se zájmem o formuli 1. My se na to snažíme reagovat a být mnohem více proaktivní v identifikování měst a lokalit, které by posunuly naši značku a strategii hostit závody tam, kde můžete oslovit velké základy fanoušků, zejména v centrech měst.“

Bratches dodává, že trendem bude přivést spíše městské než klasické okruhy. „Nemyslím si, že se postaví příliš dalších účelových okruhů.“ Nechtěl však prozradit, která města by mohla z kalendáře vypadnout, když řekl: „jak uvidíte, některé vypadnou, jiné přibudou. My se velmi snažíme maximalizovat příležitosti, které tyto velké ceny nabízí.“

Rozdělení sezóny podle lokalit

Bratches by zároveň rád rozdělil sezónu podle regionů. Evropské, asijské a americké závody by tak ve snaze zlepšení logistiky měly být v kalendáři u sebe.

„V tuto chvíli skáčeme po celé zeměkouli bez nějakého řádu,“ řekl. „V ideálním světě, a teď neberte vážně to pořadí, by byla první třetina závodů v Evropě, druhá třetina v Americe a poslední v Asii. Díky tomu můžete být efektivní v přemisťování celého tohoto kolotoče.“

„Když cestujeme po Evropě, tak máme 350 kamionů, které všechno přesouvají, a více než deset Boeingů 747, která s námi létají po celém světě. Další příležitostí z pohledu fanouška je možnost mu říct 'příští dva nebo tři měsíce budete muset vstávat brzy, abyste mohli sledovat velké ceny, další dva měsíce to bude odpoledne a pak v noci'.“

„Pak je tu komerční hledisko. Pokud máte entitu, která funguje jen v Evropě, je v tuto chvíli velice obtížné udržet ji během velkých cen v Evropě, protože přicházíme a odcházíme. Mít to nastavené takhle vytváří sponzorské příležitosti.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (32) Další článek: McLaren nechce Norrise pustit do jiného týmu, chce jej vychovávat sám
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10