O emoce v týmovém rádiu nepřijdete, ujistila FIA

Od Austrálie vstoupí v platnost poměrně přísné omezení rádiové komunikace. FIA ale ujišťuje, že o emoce od jezdců rozhodně nepřijdeme.
O emoce v týmovém rádiu nepřijdete, ujistila FIA

Když bylo před mnoha lety zavedeno vysílání vybrané rádiové komunikace v televizi, dostal divák možnost nahlédnout do kuchyně týmů a poznat emoce jezdce během závodů. Nyní se komunikace omezí, aby to bylo více v rukou jezdce.

Charlie Whiting odmítl některé obavy, že by byli fanoušci ochuzeni právě o emoční stránku věci.

„Jezdci je dovoleno říkat, co chce,“ uvedl Whiting, jehož slova cituje Autosport.

„V tom, co říkají, nejsou žádná omezení. Je to o tom, co může tým říci jemu.“

„Stále budete dostávat šťavnatý obsah. Pokud někdo udělá něco hloupého na trati, jezdec ho může označit za idiota a tak podobně.“

Téměř ticho v rádiu… co vše už jezdec nesmí vědět

Téměř ticho v rádiu… co vše už jezdec nesmí vědět

„Slyšeli jsme mnoho stížností od diváků, kteří byli trochu otráveni posloucháním inženýrské pomoci, kterou jezdci dostávali. To je v podstatě to, co chceme vyřadit.“

Otázkou samozřejmě je také to, jak bude jezdec potrestán, pokud bude pravidlo porušeno. Podle Whitinga to lze dle závažnosti rozdělit do tří skupin – od varování, přes napomenutí až po časový trest.

Ředitel závodu také nesouhlasí s názorem Buttona, že FIA nedokáže komunikaci ohlídat. „Posloucháme to v reálném čase. Máme čtyři lidi, kteří poslouchají po třech jezdcích.“

FIA varovala také týmy, aby se nepokoušely o kódované zprávy. Pokud by měla FIA podezření, že k předání podobné zprávy došlo, může se podle Whitinga podívat na telemetrii a zjistit, co jezdec v reakci na zprávu udělal.  

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Druhý trénink změnu nepřinesl: mokro a nejrychlejší Hamilton

14:47 | Cunoda nasadil po prvním tréninku novou baterii a řídicí elektroniku pohonné jednotky.
12:43 | McLaren letos sdílí náhradní jezdce s Mercedesem, což znamená, že jde o jezdce z FE Stoffela Vandoorna a Nycka de Vriese. Andreas Seidl ale prozradil, že tým má dohodu také s Paulem di Restou.
12:36 | Ocon a Pérez jsou u sportovních komisařů.
12:35 | Technické problémy v prvním tréninku: Cunoda měl elektrický problém s pohonnou jednotkou. Ferrari a Haas s rádiem + Leclerc s pohonnou jednotkou.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00