Ačkoliv se tým podařilo stabilizovat a jeho fungování by mělo být do budoucna spolehlivě zajištěno, stále si nemůže dovolit vybírat piloty bez ohledu na to, kolik by mohli stát. Räikkönenův návrat proto v barvách Renaultu není příliš pravděpodobný.
V průběhu sezony objevovaly spekulace o zájmu jiných stájí o služby Roberta Kubici. Těm ovšem Polák učinil přítrž a Renaultu se upsal znovu. Co však ještě zdaleka není jasné, je to, kdo se příští rok stane jeho týmovým kolegou.
Médii v minulém týdnu jako uragán proletěla zpráva o zájmu Kimiho Räikkönena o angažmá v Renaultu. Že se nejedná o fámu, posléze potvrdil sám Räikkönenův manažer Steve Robertson, který přiznal, že kontaktoval vedení francouzského týmu.
Finský pilot ovšem není jediným, kdo je v poslední době s Renaultem spojován. Padají také jména jako Adrian Sutil, Timo Glock či Heikki Kovalainen. Vyloučena také není možnost setrvání Vitalije Petrova. Ruský pilot má v posledních závodech sezony příležitost ukázat svou cenu. Když má šestadvacetiletý pilot z Vyborgu svůj den, dokáže Robertu Kubicovi zdatně sekundovat. Dobré výkony jsou ovšem poměrně často sráženy nevynucenými chybami. Nekonzistance Petrovových výkonů jsou ostatně hlavním důvodem, proč Renault zvažuje jeho výměnu.
Peníze, které na začátku roku proudily ze strany movitých ruských sponzorů, přišly Renaultu obzvláště vhod. Vozy R30 se v průběhu sezony dokázaly ohromně vylepšit, což se promítlo také v celkovém pořadí. S nadsázkou řečeno, kdyby měl Renault dva Roberty Kubici, pohodlně by si držel čtvrté místo za silnou trojkou Red Bull, McLaren, Ferrari. Lepší pořadí v Poháru konstruktérů někdy dokáže po finanční stránce přebít i sponzorské peníze.
Ačkoliv má nyní Renault volnější ruce pro výběr svých pilotů (v příštím roce by se měl objevit nový titulární sponzor), na finanční stránku stále nemůže zapomínat. To připomíná také majitel týmu, Gérard Lopez. Dle jeho slov to konkrétně s angažováním Kimiho Räikkönena nevypadá dvakrát růžově.
"Musíme se pokusit postavit úspěšný tým, protože jak jsem již řekl, formule 1 je základem našeho byznysu. Je to také otázka image. Lidé rádi jednají s vítězi. Všechno jde ruku v ruce. Kromě cíle samotného týmu a Erica Boulliera, tedy návrat mezi vítězné stáje, je hlavní náplní naší práce obchodní stránka věci. V roce 2011 to bude ještě důležitější než letos. Letos jsme měli za úkol tým přebudovat, za rok se můžeme více zaměřit na byznys.
Robertův kontrakt jsme prodloužili o dva roky, dá se tedy říci, že tým stavíme na něm. Osobně ale nemusím označení jezdecká hvězda. Každý, kdo by tu ze sebe dělal hvězdu, by se stejně musel rychle vrátit nohama na zem. A Robert navíc takové věci nemá v povaze. Proto u nás vládne dobrá atmosféra.
Myslím, že závodění je pro něho opravdu vášní. Ještě před převzetím týmu jsem se poznal s mnoha piloty a on je z nich snad... tomu chlapíkovi jde jedině o řízení, ať už se jedná o vůz formule 1, motokáru, rallyový vůz, motorku či cokoliv jiného. Pro přebudování týmu je to ideální pilot. Své ego má dobře pod kontrolou. Je to velice inteligentní člověk.
Není to žádná hvězda. Je jednou z hlavních tváří týmu. Je naším základním kamenem, a i proto jsme s ním prodloužili smlouvu. Je to docela legrační, hodně lidí si myslí, že teď, když se nám daří, se poženeme do výměny pilotů. Je tu jeden jistý pilot z rally, kterého formule 1 omrzela, avšak v nedávné době naznačil zájem o návrat a shodou okolností zrovna v našich barvách. To ale zacházíme příliš daleko.
Spoléháme na Roberta a na Vitalije. Víme, že na to jako jezdec má. A jak je pro nás typické, je tu ještě ekonomické hledisko. Nechci tím říct, že by byl platícím jezdcem, protože jím zkrátka není, ale sponzoři, které přivedl, jmenovitě Ladu, se ohromně osvědčili. Není ale pravdou, že Vitalij přinesl tolik peněz, kolik se tvrdí.
Je to ale dobrý jezdec. Loni byl vicemistrem GP2 a nebýt šesti technický problémů, mohl se snadno stát šampionem. Navíc je to pilot, za kterým stojí dvěstěpadesátimilionový národ. Byli bychom hloupí, kdybychom tvrdili, že finance nemají žádný vliv," řekl Lopez pro Autosport.
Angažování pilota Räikkönenova formátu by pro Renault zřejmě bylo stále příliš nákladným krokem. Pokud se navíc má tým budovat kolem osoby Roberta Kubici, mohlo by být najmutí dalšího jezdce s ambicemi na zisk mistrovského titulu poněkud kontraproduktivní. Pokud Petrov dokáže své výkony stabilizovat, má nakročeno k setrvání v týmu.