Po velkých zmatcích, které provázely Velkou cenu Velké Británie, by mělo být ohledně foukaných difuzorů konečně jasno. Od příštího závodu se vše vrátí k pravidlům, která platila ještě před čtrnácti dny.
Jak rychle se může situace
znenadání otočit o 180 stupňů, jsme mohli vidět během dnešního dne. Ještě
dopoledne nemohly týmy v kauze difuzorů nalézt shodu. Proti se stavělo
zejména Ferrari a Sauber. Nicméně po skončení závodu se zástupci týmů znovu
sešli a na druhý pokus dohody dosáhli.
Aby mohlo být pravidlo opět změněno, byl
zapotřebí souhlas všech týmů. Jenže právě Ferrari a Sauber nedokázaly dnes ráno
učinit konečné rozhodnutí a celá situace se zadrhla v mrtvém bodě. Brzy po
závodě se ale objevily první zprávy z paddocku, které naznačovaly, že by
dohody mohlo být přeci jen dosaženo. Obě stáje se nakonec rozhodly návrh, který
představila FIA včera odpoledne, podpořit. Schválení Mezinárodní automobilovou
federací by mělo být pouhou formalitou, a tak od příštího závodu se vše vrátí
zpět do situace, které platila ve Valencii.
Stefano Domenicali podotkl, že
vedení Ferrari se takto rozhodlo především pro dobro sportu. "Myslím si, že
celá tato událost nebyla přínosem pro nikoho. Potřebujeme za tím vším udělat
tlustou čáru a soustředit se na budoucnost. Ačkoliv s tímto řešením osobně
nesouhlasím, rozhodli jsme se tak v zájmu sportu," řekl šéf Ferrari.
Odmítl také, že by na jejich rozhodnutí mělo vliv Alonsovo vítězství. Na dotaz, jak
moc toto nařízení zpomalilo celé pole, nedokázal přesně odpovědět. "Myslím, že
každý říká něco jiného. Někdo hovoří o třech desetinách, někdo o pěti, někdo
dokonce o jedné sekundě. Abych byl upřímný, já sám nevím. Jak jsem řekl, chci, aby se
moji lidé soustředili na jejich práci a tyto věci dále neřešili," uzavřel Ital.
Ve stejném duchu se vyjádřil také šéf druhého týmu,
který z počátku nechtěl na dohodu přistoupit, Peter Sauber. "Celá ta věc
je ostuda. Začalo to po závodě v Motrealu a skončilo, ani nevím kdy. Už o
tom nechci dále mluvit. FIA řekla po Montrealu, že tato koncepce je nelegální a
my budeme ji muset změnit. Pak tu bylo mnoho diskuzí o motorech a všech ostatních
blbostech. Každý se zajímal jen o sebe, ale to je normální," uzavřel Sauber.