Red Bull se postaral o nejnovější technickou polemiku, a to prostřednictvím jednoho malého detailu na podlaze svého monopostu.
Po Grand Prix Monaka hrozilo, že některé týmy podají protest proti Red Bullu Racing, protože se jim nelíbí otvory, které má monopost RB8 v podlaze před zadními koly. Žádný protest nakonec nepadl, ale diskuze pokračují.
Technika
Na voze z Milton Keynes jsou v podlaze před zadními koly otvory souběžné s běhounem pneumatik. Jejich účelem je ´chránit´ tok vzduchu v difuzoru. Když totiž vzduch pod vozem jen tak naráží do zadních pneumatik, jeho tok se relativně hodně roztáhne do stran, aby kola obtekl.
To tolik nevadí na vnější straně, ale problémy to dělá na vnitřní straně pneumatik, protože tento tok vzduchu ze strany naráží do vzduchu, který proudí difuzorem, zpomaluje ho, a tím i snižuje přítlak vozu. Je proto žádoucí ovlivnit vzduch, který naráží do pneumatik, tak, aby negativně nezasahoval do difuzoru.
A toho týmy dosahují právě otvory v podlaze před zadními koly. Tím, že z horní části podlahy přivedou vzduch dolů k pneumatikám, zvyšují tím energii toku vzduchu kolem pneumatik, ten už se tolik neroztahuje do stran a nemá tak negativní vliv na tok vzduchu v difuzoru.
Detail, který dělá rozdíl
Jak již bylo řečeno, otvory v podlaze před zadními koly má mnoho týmů, takže proč tolik vadí Red Bull? Protože podle většinového názoru nesmí být na tomto místě podlahy díry, neboli otvory ohraničené podlahou ze všech stran. Ostatní stáje tento požadavek splňují tak, že otvory před koly protáhly až na okraj podlahy, takže z nich udělaly jakési výřezy. Už se tedy nejedná o uzavřené díry, protože na boku podlahy zůstávají tyto otvory otevřené.
Například Ferrari má na svém voze dokonce tři takové zářezy na každé straně, ale protože to nejsou ze všech stran uzavřené díry, pravidla neporušuje. Ve skutečnosti může být zmíněné prodloužení otvoru až na okraj podlahy velmi tenké, takže Red Bull jeho uzavřením nezískává téměř žádnou výhodu, ale ostatní týmy argumentují tím, že jde o princip.
Pokud by se totiž otevřel prostor pro ohraničené otvory (díry) v podlaze, mohl by se tím spustit nový závod v hledání kliček pro vytvoření dvojitých difuzorů a podobných řešení. Proto se soupeři Red Bullu tolik snaží, aby FIA vydala k těmto otvorům RB8 negativní stanovisko.