Osmadvacetiletý bývalý pilot AlphaTauri má zřejmě blízko k novému angažmá. Nizozemského závodníka bychom měli od příští sezony sledovat ve vytrvalostním mistrovství světa WEC v barvách tovární Toyoty.
De Vries měl původně pro Toyotu ve WEC závodit už letos. Nizozemec měl v posádce hypervozu GR010 Hybrid #7 vystřídat Argentince Jose Mariu Lopeze. Nakonec k této výměně pravděpodobně dojde pro sezonu 2024. Novou posádku „sedmičky“ by tak společně s Kamujem Kobajašim a Mikem Conwayem tvořil právě de Vries.
Podle některých zdrojů se jedná o hotovou věc, nicméně ředitel týmu Rob Leupen během posledního závodního víkendu WEC ve Fudži v tomto ohledu směrem k novinářům příliš sdílný nebyl.
„S Nyckem jsem stále v kontaktu, protože jsme oba Nizozemci,“ řekl se smíchem Leupen pro motorsport.com a vzápětí dodal: „Myslím si, že Nyck má hodně možností, i pro nás už v minulosti testoval.“
Tím Leupen připomněl fakt, že de Vriesův vztah s Toyotou není ničím novým. Nizozemský pilot už v prosinci 2019 testoval v Bahrajnu ještě předešlý speciál Toyota TS050 Hybrid třídy LMP 1 a loni plnil roli rezervního jezdce japonského týmu. Letos pak měl de Vries původně kombinovat závodění pro Toyotu ve WEC s druhým angažmá ve formuli E (zřejmě u Maserati), tyto plány ale nakonec ustoupily jeho vstupu do F1 s týmem AlphaTauri.
Tentokrát by už ale de Vriesovi v přestupu k Toyotě nemělo nic bránit, v jeho prospěch hraje i Lopezův věk. Trojnásobnému mistrovi světa WTCC, který u japonské stáje působí už od roku 2017, bylo letos čtyřicet let.
„Rád bych s týmem zůstal, ale už mi také není dvacet. Prostě uvidíme, rozhodnuto ještě není,“ řekl ke své budoucnosti Lopez pro motorsport.com.
V minulých letech Toyota obvykle potvrzovala své jezdce pro další sezonu začátkem listopadu před posledním závodem roku. Za měsíc a půl by tak mělo být definitivně jasno.