Historicky prvním mistrem světa formule E se stal nizozemský pilot Mercedesu Nyck de Vries. Šestadvacetiletému jezdci stačilo k zisku titulu osmé místo v závěrečném závodě v Berlíně, který velmi brzy skončil pro velké favority Mitche Evanse z Jaguaru a Jaka Dennise z BMW.
Okamžitě po zhasnutí červených světel se zhroutily plány týmu Jaguar. Mitch Evans měl skvělou šanci zabojovat o světový titul ze třetího místa na startu, jenomže Novozélanďan se svým vozem zamrzl na startu a záhy do jeho monopostu prudce vrazil Edoardo Mortara.
Na trať musel vyjet safety car, vzápětí však byl závod rovnou zastavenou červenou vlajkou. Šéf Jaguaru James Barclay v bezprostředním televizním rozhovoru uvedl, že tým zatím nezná příčinu Evansových technických problémů, kterého ho připravily o možnost bojovat v závodě o titul.
Krátce po restartu skončil další z kandidátů na titul, letošní nováček ve formuli E Jake Dennis. Britského pilota zradilo jeho BMW, které skončilo ve vnější zdi v první zatáčce.
Do čela závodu se poté probojoval Norman Nato s vozem Venturi, propadat se naopak začal vítěz kvalifikace Stoffel Vandoorne s Mercedesem.
Následně musel znovu na trať safety car, když sobotní vítěz Lucas di Grassi natlačil do bariéry Antonia Felixe da Costu a jeho monopost DS Techeetah. Portugalci se tak útok na obhajobu loňského titulu, kdy ještě formule E neměla status mistrovství světa, nezdařil.
Dařilo se naopak Nycku de Vriesovi. Nizozemec se prokousal ze třináctého místa na startovním roštu až na osmou příčku, která mu i díky smůle největších rivalů zajistila titul mistra světa. De Vries porazil o sedm bodů Edoarda Mortaru, třetí místo v šampionátu získal Jake Dennis.
De Vries rovněž pomohl Mercedesu k zisku titulu v pořadí týmů.
Vítězem posledního závodu se stal Norman Nato, druhý dojel Nissan Olivera Rowlanda, úspěšný den Mercedesu podtrhl třetím místem Stoffel Vandoorne.
I když Mercedes vyhrál oba šampionáty, tak nad jeho budoucností ve formuli E visí otazníky. Podle mnoha zdrojů by měl po příští sezoně odejít.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Norman Nato |
Mercedes |
1:11:57.152 |
36 |
2 |
Oliver Rowland |
Nissan |
2.270 |
36 |
3 |
S.Vandoorne |
Mercedes |
2.837 |
36 |
4 |
André Lotterer |
Porsche |
7.105 |
36 |
5 |
Alexander Sims |
Mahindra |
8.453 |
36 |
6 |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
8.847 |
36 |
7 |
Sam Bird |
Jaguar |
10.473 |
36 |
8 |
Nyck de Vries |
Mercedes |
11.108 |
36 |
9 |
René Rast |
Audi |
12.189 |
36 |
10 |
Tom Blomqvist |
NIO |
12.679 |
36 |
11 |
Jean-Éric Vergne |
DS |
13.437 |
36 |
12 |
Robin Frijns |
Audi |
13.748 |
36 |
13 |
Alex Lynn |
Mahindra |
14.366 |
36 |
14 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
14.692 |
36 |
15 |
Max Guenther |
BMW |
15.528 |
36 |
16 |
Joel Eriksson |
Penske |
15.940 |
36 |
17 |
Nick Cassidy |
Audi |
16.306 |
36 |
18 |
S.Sette Câmara |
Penske |
16.961 |
36 |
19 |
Oliver Turvey |
NIO |
21.076 |
36 |
20 |
Lucas di Grassi |
Audi |
35.155 |
36 |
- |
A.F.da Costa |
DS |
|
21 |
- |
Jake Dennis |
BMW |
|
2 |
- |
Mitch Evans |
Jaguar |
|
0 |
- |
Edoardo Mortara |
Mercedes |
|
0 |
Šampionáty
P |
Jezdec |
Body |
1 |
Nyck de Vries |
99 |
2 |
Edoardo Mortara |
92 |
3 |
Jake Dennis |
91 |
4 |
Mitch Evans |
90 |
5 |
Robin Frijns |
89 |
6 |
Sam Bird |
87 |
7 |
Lucas di Grassi |
87 |
8 |
António Félix da Costa |
86 |
9 |
Stoffel Vandoorne |
82 |
10 |
Jean-Éric Vergne |
80 |
11 |
Pascal Wehrlein |
79 |
12 |
Alex Lynn |
78 |
13 |
René Rast |
78 |
14 |
Oliver Rowland |
77 |
15 |
Nick Cassidy |
76 |
16 |
Maximilian Guenther |
66 |
17 |
André Lotterer |
58 |
18 |
Norman Nato |
54 |
19 |
Alexander Sims |
54 |
20 |
Nico Müller |
30 |
21 |
Sébastien Buemi |
20 |
22 |
Sérgio Sette Câmara |
16 |
23 |
Oliver Turvey |
13 |
24 |
Tom Blomqvist |
6 |
25 |
Joel Eriksson |
1 |
P |
Tým |
Body |
1 |
Mercedes-EQ Formula E Team |
181 |
2 |
Jaguar Racing |
177 |
3 |
DS TECHEETAH |
166 |
4 |
Audi Sport ABT Schaeffler |
165 |
5 |
Envision Virgin Racing |
165 |
6 |
BMW i Andretti Motorsport |
157 |
7 |
ROKiT Venturi Racing |
146 |
8 |
TAG Heuer Porsche Formula E Team |
137 |
9 |
Mahindra Racing |
132 |
10 |
Nissan e.Dams |
97 |
11 |
DRAGON / PENSKE AUTOSPORT |
47 |
12 |
NIO 333 FE Team |
19 |