Nudné je možná tak fňukání

Nudné je možná tak fňukání

Monako bylo 106 minut dlouhým závodem, ve kterém první čtveřici od sebe dělilo 1,3 sekundy. Byli jsme svědky bez debat napínavého závodu.

Týmy se snažily odhadnout vývoj počasí. Předpovědi, jak už to tak bývá, byly hodně divoké a nenaplnily se. Abychom ale byli fér, je pravdou, že předvídat vývoj počasí na pobřeží pod úpatím hor nikdy není snadné. Co se dá ale odhadnout snadno, je show před závodem, lesk, třpyt a luxus, o kterém píší novináři a vyjádření nejlepších závodníků na světě k jedné z globálně nejznámějších sportovních akcí. Po závodě pak přichází nevyhnutelné naříkání o tom, jak se v Monaku nepředjíždí a jak se de facto jedná o zbytečný závod. Ano, jsou to právě tyhle řeči, co je podle mě nudné.

Předjíždění v Monaku vždy bylo a bude obtížné. Je to jiné než třeba v Monze nebo Melbourne. A díky bohu za to. Kdyby pozávodní liják přišel deset minut před koncem, vznikl by chaos a všichni by se tetelili blahem, jak skvělý to byl závod. Ovšem ne každé finále mistrovství světa musí skončit 5:4 a ne každý závod formule 1 je legendární. 

Šampionát jezdců je krásně otevřený, první tři piloty od sebe dělí tři body. Rozdíl mezi první šesticí se pak rovná jedinému vítězství. Vzhledem k tomu, že v šesti závodech jsme měli šest vítězů, musíme počítat se všemi. Jenson Button je v šampionátu až sedmý a po závodě se strhaně odebral do svého apartmánu. Špatná kvalifikace znamenala, že startoval v nebezpečné zóně. Musel se vyhnout létajícímu Kobajašimu, který měl předtím kontakt s Grosjeanovým rozbitým lotusem. Zbytek závodu pak strávil za Kovalainenovým caterhamem. Tedy až do doby, kdy se po frustrovaném polomanévru dostal do hodin. V úvodních částech závodu ho navíc pěkně stíhal i Timo Glock z Marussie. Jenson bude doufat, že opět zafunguje jeho kanadská magie. 

Lewis Hamilton byl se svým mclarenem rovněž nespokojený. Přes rádio si týmu stěžoval na špatný start, čísla ulétávající z informační tabule z boxové zídky a celkový nedostatek informací, který zapříčinil, že v boxech ztratil dvě pozice. Stejně jako Alonso ovšem bodoval v každém závodě. Pilot Ferrari si svou typicky zarputilou jízdou dojel pro třetí místo a vedení v šampionátu. Felipe Massa mu tentokrát šlapal na paty a na trati patřil k nejodhodlanějším pilotům. Doufejme, že je opravdu zpátky.

Sebastianovi strategie jedné zastávky v boxech málem vyšla, ale potřeboval by k tomu lepší přilnavost pneumatik. Takto se po startu z devátého místa musel spokojit se čtvrtou pozicí. Nico Rosberg odjel fajn závod a skončil druhý. Jeho vůz vypadá neprůstřelně, což se nedá říct o Michaelovi Schumacherovi, který měl další technické problémy. Schumacherova "pole position" byla senzační, ale penalizace za kolizi se Sennou v Barceloně (dle mého pohledu korektní) znamenala, že startoval ze šesté pozice a zapletl se do souboje Alonsa s Grosjeanem. Ze závodu nakonec odstoupil kvůli špatnému tlaku paliva. Byla to ohromná škoda, za své nasazení a rychlost v průběhu víkendu si zasloužil minimálně stupně vítězů.

Tři jezdci promarnili své šance. Kimi Räikkönen si ve čtvrtek po vyjetí z boxů stěžoval na řízení a kvůli pozdějšímu dešti přišel vlastně o celý tréninkový den, z čehož už se nedokázal úplně oklepat. Určitě tomu měl dát v tréninku větší šanci a zaměřit se na nastavení vozu. Grosjean nevyužil své dobré kvalifikace a po první zatáčce stál s nehybným vozem v protisměru. Pastor Maldonado si zřejmě chtěl zkazit výbornou reputaci ze Španělska, když ve třetím tréninku nepochopitelně ťuknul do Péreze ze Sauberu. Kvůli tomu byl odsunut na chvost pole a kolize po startu jen završila jeho monackou mizérii.

Mark Webber byl mužem dne a působivě si dojel pro své druhé vítězství v Monaku ve třech letech. Završil tím také monacký hattrick Red Bullu. Ke konci závodu měl problémy s přilnavostí předních pneumatik a lehký deštík způsobil, že přišel o většinu ze svého náskoku. Zacházení s pneumatikami bylo opět naprosto klíčové. Docházelo ke kuriozním situacím, kdy jezdci na chvostu byli v některých chvílích i o tři sekundy na kolo rychlejší než lídři, kteří se zuby nehty snažili své pneumatiky udržet při životě.

Jsem opravdu zvědavý, co si pro nás přichystá Montreal.

Doporučujeme

Články odjinud