Nový žetonový systém by mohl zkrotit vývoj současných vozů

Do formule 1 se možná vrátí žetonový systém, který už F1 pamatuje po zavedení hybridních pohonných jednotek.
Nový žetonový systém by mohl zkrotit vývoj současných vozů

Formule 1 chce omezit vývoj v příštím roce. Zatím se týmy dohodly na zmrazení vývoje šasi, které bude v příštím roce stejné jako letos – jen McLaren bude moci provést nezbytné úpravy pro přechod k Mercedesu.

Existuje vůle zmrazit i vývoj dalších částí vozu, ale jak už to tak chodí, deset týmů má deset různých názorů na to, co zmrazit.

Vyřešit by to mohl nový žetonový systém. Podobný využívala F1 v prvních letech hybridní éry. Jednotlivé části pohonné jednotky byly ohodnoceny určitým počtem žetonů a výrobce si mohl při vývoji vybrat, na co žetony použije. Jejich počet měl postupně klesat. V roce 2015 byl počet žetonů, které šlo použít, 32 a vloni to měly být už jen 3.

Nově by se žetony nevztahovaly na pohonnou jednotku ale na části samotného vozu a jeho vývoje v příštím roce.

Kromě žetonů diskutuje F1 také o omezení vývoje v aerodynamickém tunelu a v CFD (počítačové simulace).

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Motorové oddělení Mercedesu začalo vyrábět zařízení na podporu dýchání

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.