Mercedes dnes představil vůz pro sezonu 2024. Dokáže konkurovat Red Bullu?
Mercedes vloni skončil v Poháru konstruktérů druhý, ale nedokázal vyhrát žádný závod. Teprve čas ukáže, jak na tom bude v letošní sezóně.
„Velký důraz byl kladen na zlepšení nepředvídatelné zadní nápravy předchozího vozu, kterou jezdci často označovali za zlomyslnou,“ řekl James Allison, kterého cituje racingnews365.com.
„Pracovali jsme na tom, abychom se pokusili vytvořit vůz, který bude jezdcům poskytovat větší jistotu. Na začátku zatáčky, když prudce brzdíte a zatáčíte, musí být záď pevná jako skála. A pak, jak se blížíte k apexu, musí být auto postupně hbitější a ochotnější zatáčet. To jsme se snažili do vozu zabudovat.“
„Také jsme tvrdě pracovali na vytvoření vozu s menším odporem a na přidání výkonu v zatáčkách. Došlo také k úklidu v oblastech, ve kterých jsme měli prostor pro zlepšení, včetně efektu DRS a výkonu při zastávkách v boxech.“
„Vždy jsme byli velmi dobří v tom, že jsme zastávku v boxech provedli v nějakém časovém rámci, což je pro zastávku v boxech klíčové. Daný čas, za který jsme dokázali provést zastávku v boxech, byl však stále o tři až čtyři desetiny pomalejší než u nejlepších týmů. Doufejme tedy, že jsme se posunuli správným směrem.“
„Některé aspekty jsou neohraničené, a proto nemůžete být nikdy zcela spokojeni. Nebudeme to vědět, dokud s vozem nevyjedeme na trať, ale dá se říct, máme pocit, že jsme pracovali dobře.“
„Formule 1 je relativní hra. Zda jsme pracovali dostatečně dobře na to, abychom byli konkurenceschopní, ukáže až čas. Nevíme, co udělali ostatní.“
To, že Mercedes neví, jak na tom budou ostatní, zdůraznil také Toto Wolff.
„V minulé sezoně jsme sváděli tvrdý boj s Ferrari a McLarenem, občas s Astonem Martin, přičemž mezi Red Bullem a ostatními byl velký rozdíl. Doufám, že na začátku sezony budeme ve skupině pronásledovatelů a snad se o krok přiblížíme Red Bullu.“