Nový vůz Haasu vzniká pod vedením zkušeného inženýra. Majitel týmu je povzbuzen pokrokem

Podle šéfa týmu Guenthera Steinera je Gene Haas po nedávné návštěvě konstrukčního oddělení povzbuzen pokrokem, kterého Haas dosáhl při vývoji vozu pro rok 2022.

Haas vstoupil do F1 v roce 2016. O dva roky později byl dokonce pátý v Poháru konstruktérů. Poté ale přišel pád až ke dnu šampionátu.

Současný vůz VF-21 je v podstatě jen mírnou evolucí vozu z roku 2019, který byl upraven tak, aby vyhovoval pravidlům, ale vyvíjen příliš nebyl. Tým navíc nasadil dva nováčky. 

Haas má v Maranellu nové konstrukční oddělení v kancelářích oddělených od Ferrari. Kanceláře má také ve Varano de' Melegari, kde sídlí Dallara, která vyrábí šasi a v Banbury ve Velké Británii, kde sídlí tým jako takový, který pracuje na vozech apod. 

Binotto popsal fungování pobočky Haasu v Maranellu

Binotto popsal fungování pobočky Haasu v Maranellu

Nový vůz vzniká pod taktovkou zkušeného inženýra. Simone Resta přišel do Haasu v únoru z Ferrari a podle všeho přivedl i další inženýry z italské stáje. Mohou nová pravidla Haasu pomoci se zlepšit a posunout na startovním roštu?

„To jsou věci, které mě a celý tým drží při životě – budoucnost,“ řekl Steiner, kterého cituje Motorsportweek.

„Byli jsme tam s Genem, který v Itálii nebyl už tři roky. Kvůli covid-19 nemohl přijet. Ukázal jsem mu, jak jsme se změnili, jak jsme se zorganizovali a jak Simone vede skupinu. Myslím, že byl spokojený s tím, co viděl. Na rok 2022 se těší jako my všichni.“

„Myslím, že budeme připraveni. Kde skončíme, to ještě nevím, ale určitě uděláme kroky vpřed.“

„Věřím, že zavedení nové sady pravidel představuje pro tým jedinečnou šanci rozvíjet nápady od nuly, protože neexistují žádné reference se stávajícími vozy,“ řekl Resta.

„V očích každého inženýra je vidět zápal a ambice dokázat, že umí přijít s nejlepším návrhem nebo konceptem. S novou sadou pravidel se snažíte vyvinout něco, co ještě neexistuje – to je velmi vzrušující a poučení se z předchozích zkušeností je klíčovým prvkem při hledání nových výzev s cílem maximalizovat týmový výsledek.“

Další článek: Prost je zásadně proti reverznímu roštu. Pokud projde, ve F1 skončí