Nový Red Bull RB20 bude pouze další evolucí monopostu z roku 2022. Nevíme, zda jde o správný přístup, tvrdí Newey  | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Nový Red Bull RB20 bude pouze další evolucí monopostu z roku 2022. Nevíme, zda jde o správný přístup, tvrdí Newey

Red Bull i nadále zůstává věrný svému konceptu z roku 2022, se kterým slavil úspěchy v uplynulých dvou sezonách.

Od chvíle, kdy na začátku sezony 2022 začala v F1 platit nová pravidla, udělala většina týmů na svých vozech spoustu změn, které jsou patrné na první pohled.

Jako jeden z příkladů můžeme zmínit Mercedes, který v roce 2022 vsadil na řešení minimalistických bočnic a později od něj odstoupil.

Jiný přístup volí Red Bull. Rakouský tým přechod na nová pravidla zvádl nejlépe ze všech, takže se drží vlastní původní koncepce, kterou pouze postupně vylepšuje.

Technický guru stáje z Milton Keynes Adrian Newey nicméně přiznává, že si v týmu nejsou zcela jisti, zda je tento přístup správný.

„Náš (letošní, pozn. red.) vůz je do značné míry třetí evolucí vozu z roku 2022,“ uvedl Newey v týmovém podcastu Talking Bulls.

„Loňský vůz byl evolucí vozu z roku 2022. Prošel samozřejmě běžným zimním vývojem, pokud jde o aerodynamiku, udělali jsme určité změny v zavěšení, a stejně tak jsme se pokusili snížit hmotnost, protože jsme se u vozu z roku 2022 nikdy nedostali na hmotnostní limit," řekl britský inženýr k loňskému vozu RB19, který dokázal vyhrát 21 z 22 závodů.

„U letošního vozu nicméně nevíme, zda třetí evoluce nepředstavuje příliš konzervativní přístup, vzhledem k tomu, že ostatní volili jiný postup. Prostě nevíme,“ přiznal Newey, kterého zároveň těší, jakým způsobem se Red Bull s novými pravidly vyrovnal.

„Podařilo se nám přijít se slušným vozem, který jsme následně během sezony 2022 vyvíjeli. Měli jsme pak velmi dobrou druhou polovinu ročníku 2022. Pro sezonu 2023 jsme očekávali, že se celé pole přiblíží, takže nás loňský rok naprosto zaskočil. Opravdu jsme nečekali takovou dominanci, jakou jsme měli,“ prohlásil dále technický lidr Red Bullu.

Na druhou stranu nelze říct, že by všechny loňské závody proběhly zcela v režii Red Bullu.

„V Austinu jsme směřovali k prohře. Zariskovali jsme však, povolali Maxe (Verstappena, pozn. red.) do boxů dřív a změnili strategii. O zbytek se pak postaral on. Ve Vegas, abych byl upřímný, byl Charles Leclerc s Ferrari pravděpodobně rychlejší. I když se nám podařilo vyhrát všechno kromě Singapuru, ke konci sezony nám šlapali na paty. Stačí málo a v průběhu zimy se může všechno změnit. Jsme tedy pod velkým tlakem,“ uzavřel Newey.

Doporučujeme

Články odjinud