Nový Peugeot pro Le Mans už létá po trati. Stále bez zadního křídla | Foto: Peugeot Sport

Foto: Peugeot Sport

Nový Peugeot pro Le Mans už létá po trati. Stále bez zadního křídla

Největší letošní konkurent Toyoty? V boji o mistrovský titul zřejmě nikoliv, protože Peugeot se s novými vozy 9X8 nezúčastní všech závodů FIA WEC. Ale v Le Mans? Francouzská automobilka v největším závodě světa na své domácí půdě určitě nebude chtít být jen do počtu...

Přípravy Peugeotu na návrat do vrcholné kategorie vytrvalostních závodů pokračují. Francouzská stáj v těchto dnech testuje svůj nový hypervůz 9X8 na trati ve španělském Aragonu. Souběžně pak probíhají přípravy na simulátoru.

Hypervůz 9X8 se poprvé objevil na trati při prosincovém shakedownu. Na fotografiích byla záď vozu zakryta týmovou grafikou, což vyvolalo spekulace o tom, zda – li se Peugeot při vývoji pomalu nevzdává původního aerodynamického konceptu bez zadního křídla.

Nové fotografie však říkají opak. Na trati v Aragonu je jasně patrný vůz, který je velmi podobný původní podobě z propagačních studiových snímků. Velké zadní křídlo chybí, pouze nad zadními světly se objevují winglety. Zadní světla pak vystupují z prodloužených výstupků karoserie, které dozajista plní aerodynamickou funkci.

„Tato konfigurace je v souladu s pravidly FIA a ACO pro hypervozy. Naše výpočty a práce ve větrném tunelu nás utvrdily v našem záměru obejít se bez zadního křídla,“ řekl v pro stránky koncernu Stellantis technický ředitel Peugeot Sport pro program ve WEC Olivier Jansonnie.

Video - nový Peugeot 9X8 na trati v Aragonu:

Vývoj u Peugeotu tak zatím pokračuje podle plánu. Prvním zásadním momentem bylo testování dvakrát přeplňovaného šestiválce na dynamometru loni v dubnu. V listopadu pak odstartovalo testování motorgenerátoru o výkonu 200 kW a v prosinci už nový Peugeot 9X8 poprvé fungoval jako hybridní čtyřkolka.

Dalším krokem pro francouzský tým bude žádost o homologaci. Jejím udělení bude zmražena současná specifikace vozu až do roku 2025, což ukazuje, že u Peugeotu svému konceptu věří.

V této sezoně vytrvalostního mistrovství světa sportovních vozů FIA WEC Peugeot nepočítá s tím, že by stihl úvodní podnik, kterým bude závod na 1000 mil v americkém Sebringu 18. března. Pro start v Le Mans však Peugeot dostal od ACO podmínku v podobě startu alespoň v jednom z předcházejících podniků WEC. K debutu dvou vozů 9X8 tak pravděpodobně dojde 7. května, na kdy je naplánována šestihodinovka ve Spa.

„Tým Peugeot Total Energies se nezúčastní prvního ze šesti závodů v kalendáři sezony 2022, který se uskuteční v Sebringu na Floridě. Vozy 9X8 budou debutovat na základě jejich připravenosti, spolehlivosti a konkurenceschopnosti tak, jak jsme se na tom dohodli s organizátory šampionátu, které pravidelně informujeme o tom, jak pokračuje náš vývoj,“ uvedl ředitel koncernu Stellantis pro motorsport Jean-Marc Finot.

Francouzské hypervozy dostanou startovní čísla 93 a 94. Číslo 9 je dlouhodobě spjato s modely značky Peugeot a číslovka 93 odkazuje k roku 1993, kdy francouzská stáj obsadila kompletní stupně vítězů v Le Mans s vozy 905.

Doporučujeme

Články odjinud