Ještě před pár lety vysmívaná japonská pohonná jednotka se v minulé sezoně jako jediná vedle dominantního Mercedesu zapsala mezi vítěze velkých cen. Pro Hondu dvakrát zvítězil Max Verstappen s vozem Red Bull a jednou Pierre Gasly za volantem AlphaTauri.
Nyní se Honda chystá na poslední rok v roli dodavatele motorů před svým (dalším) odchodem z královny motorsportu.
„Na dynamometru jsme dosáhli čísel, která jsme očekávali. Teď se uvidí, jak rychlí budeme na trati v reálných závodech,“ rozpovídal se pro motorsport.com technický ředitel Honda F1 Tojoharu Tanabe.
Podle Tanabeho se Honda při vývoji pohonné jednotky pro rok 2021 věnovala změnám v několika oblastech.
„Je obtížné být konkrétnější při popisu částí, u kterých došlo k největším změnám, ale ve snaze zvýšit výkon a spolehlivost jsme upravili samotný spalovací motor či jednotku ERS.“
„Toto je náš třetí rok spolupráce s AlphaTauri a abychom se s týmem celkově zlepšili, zapracovali jsme rovněž na instalaci kompletní pohonné jednotky do vozu.“
Honda a také řádící nemoc Covid-19 řádně zkomplikovaly práci Tanabeho vývojářského týmu.
„Před nástupem pandemie koronaviru jsme pro tento rok chystali kompletně novou pohonnou jednotku. Kvůli všem omezením, uzavřeným továrnám F1 a lockdownu v Evropě jsme však tyto plány posunuli na rok 2022. Vzhledem k rozhodnutí z října 2020 však došlo k dalšímu přehodnocení plánů a nový motor nakonec představíme letos.“
„Pro takovou změnu bylo vážně málo času, dokázali jsme však urychlit vývoj a přípravný program. Všichni v Hondě jsme cítili, že před opuštěním tohoto sportu chceme využít naše veškeré technologické know-how.“