Nový motor Renaultu je o 20 koní horší než ten starý

Nový motor Renaultu je o 20 koní horší než ten starý

Velký a jediný upgrade Renaultu na první pohled příliš dobře nevyšel.

Renault použil 11 žetonů na jedinou úpravu své pohonné jednotky. Podle odhadů to mělo přinést 0,2 sekundy na kolo. Motor cestoval po celém americkém kontinentu, aby se nakonec dočkal premiéry na své třetí zastávce v Brazílii. Nasadil ho pouze Daniel Ricciardo a to ještě jednu část – upravený spalovací motor za 7 žetonů. Turbodmychadlo (4 žetony) zůstalo v krabicích.

Red Bull jel v Brazílii s kompromisním nastavením. Podle Auto Motor und Sport musel Renault na rovince nejspíše využít veškerou nebo většinu energie z elektromotorů a Red Bull pak jezdil s menším přítlakem. To v důsledku znamenalo obětování prostředního sektoru. Zatímco Mercedes ho projel za 39 sekund, Red Bull na něj ztratil sekundu.

Dle GPS se zdá, že nový motor je o 20 koní horší než jeho předchůdce. Nemusí to ale znamenat, že Francouzi odvedli špatnou práci. Nesmíme zapomínat, že turbo nasazené nebylo a jde o ranou verzi určenou především pro příští rok.

„Máme spoustu dat a hodně jsme se toho naučili,“ řekl Matthieu Dubois z Renaultu. „Ačkoliv jsme zatím nedostali maximum z výkonu, udělali jsme krok z hlediska stability.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud